La câteva săptămâni după lansarea chatbot-ului AI ChatGPT , Darren Hick, profesor de filozofie la Universitatea Furman, a spus că și-a surprins unul dintre studenți cu un eseu generat de inteligența artificială, scrie Insider.

Profesorul a spus că a devenit suspicios când a citit lucrarea studentului deoarece aceasta includea informații eronate dar bine scrise. După ce a trecut lucrarea studentului prin detectorul ChatGPT al Open AI, rezultatele au arătat că eseul a fost generat de AI în proporție de 99%.

De asemenea, Antony Aumann, profesor de filozofie și studii religioase la Universitatea Fordham, a declarat pentru Insider că a prins doi studenți trimițând eseuri scrise de ChatGPT .
După ce stilul de scriere a declanșat semnale de alarmă, Aumann le-a scanat prin chatbot, iar chatbot-ul a a arătat că eseurile au fost scrise de ChatGPT cu o probabilitate de 99%.

Titlurile zilei

Huawei lansează Pura X
RISCĂ MUSK SĂ PIARDĂ TESLA?
preia europa apărarea?
Meta Estate Trust efectuează exitul din proiectul The Lake Home
Aeroportul Heathrow își suspendă operațiunile din cauza unui incendiu
Apple este dată în judecată

Ambii profesori au spus că și-au confruntat studenții care într-un final au mărturisit infracțiunea. Elevul lui Hick a picat cursul, în timp ce Aumann i-a pus pe studenții săi să rescrie eseurile de la zero.

Au existat anumite nereguli în eseuri care i-au alertat pe profesori cu privire la utilizarea AI, dar în mare „cuvânt cu cuvânt, eseul a fost bine scris”, a spus profesorul Hick. Doar la o inspecție mai atentă, o anumită afirmație „nu avea sens” și „era greșită pur și simplu” din lucrarea studentului său.

Pentru Aumann, chatbot-ul a scris “prea perfect” lucrările studenților. „Cred că chatul scrie mai bine decât ar putea vreodată 95% dintre studenții mei”, a spus el.
„Deodată ai pe cineva care nu demonstrează capacitatea de a gândi sau de a scrie la acel nivel, scriind ceva care respectă toate cerințele perfect, cu o gramatică sofisticată și gânduri complicate care sunt direct legate de solicitarea pentru eseu”, a spus el.

Aceasta este o dovadă clară a faptului că dacă studenții nu mărturisesc că folosesc inteligența artificială pentru eseuri, acest lucru îi poate lăsa pe cadre universitare într-o situație dificilă, scrie Insider.
În cazul profesorului Hick, deși motorul de detectare a spus că este „cert 99%” că eseul a fost generat de inteligență artificială, asta nu a fost suficient pentru a demonstra plagiatul fără o confesiune din partea studenților: „Mărturisirea a fost importantă pentru că restul era o dovadă circumstanțială”, a spus el. „Cu conținutul generat de AI, nu există dovezi materiale, iar dovezile materiale au mult mai multă greutate decât dovezile circumstanțiale.”

Aumann a spus, deși a considerat că analiza chatbot-ului ar fi o dovadă suficient de bună pentru acțiuni disciplinare, plagiatul AI este încă o nouă provocare pentru universități: „Spre deosebire de cazurile de plagiat de altădată, în care poți spune doar „iată paragraful de pe Wikipedia”. Nu există nicio dovadă pe care o puteți furniza, în afară de chat-ul care arată că aceasta este probabilitatea statistică.”, a explicat profesorul.