• Sănătatea și longevitatea devin priorități, iar interesul pentru produse și servicii de bunăstare crește, scrie ZF.
  • Prudența financiară determină consumatorii să economisească mai mult și să evite cumpărăturile impulsive.
  • AI-ul și tehnologia modelează comportamentul de consum, oamenii analizând atent avantajele și riscurile.

Analiștii companiei de cercetare de piață Euromonitor identifică cinci tendințe majore care influențează comportamentul de consum în 2025. Acest an se caracterizează atât prin provocări economice și geopolitice, cât și prin progrese tehnologice, fapt care schimbă modul în care oamenii fac alegeri de cumpărare, scrie ZF.

Longevitatea și sănătatea devin prioritare

Oamenii nu își mai doresc doar o viață lungă, ci și una de calitate. Conceptul de “Healthspan Plans” reflectă această dorință de a trăi mai sănătos.

Studiile arată că 52% dintre consumatori cred că starea lor de sănătate se îmbunătățește în următorii cinci ani, ceea ce sugerează o creștere a interesului pentru produse și servicii care contribuie la bunăstare.

Titlurile zilei

Industria auto germană are capacitate neutilizată
KEEP COOL & TRADE ON
verifică ANAF banii pe care și-i dau rudele între ele?
Canada răspunde tarifelor impuse de Trump
GRF+ e o companie cu capital 100% românesc
Producția de autoturisme la Dacia și Ford Otosan scade cu 9,3% în februarie

Prudența financiară crește

Prudența financiară definește anul 2025. Tendința “Wiser Wallets” arată că oamenii devin mai atenți la modul în care își cheltuiesc banii și își propun să economisească mai mult.

Achizițiile impulsive devin din ce în ce mai rare, doar 18% dintre consumatori declară că fac frecvent cumpărături din impuls în 2024.

Sustenabilitatea este un factor decizional

Produsele ecologice nu mai reprezintă doar o alegere bazată pe convingeri, ci și pe beneficii reale pentru consumatori.

Sub tendința “Eco Logical”, datele arată că numărul de produse care menționează aspecte de sustenabilitate în online ajunge la 5 milioane în 2024, ceea ce sugerează o cerere tot mai mare pentru opțiuni prietenoase cu mediul.

Consumatorii au nevoie de simplitate și claritate

Consumatorii se simt copleșiți de numărul mare de opțiuni și notificări. Tendința “Filtered Focus” evidențiază dorința acestora de a lua decizii mai rapide și mai clare.

De exemplu, 42% dintre cumpărători preferă să achiziționeze produse direct din evenimente de tip livestream și consideră această metodă mai simplă și mai eficientă.

Atitudinea față de inteligența artificială este ambivalentă

Odată cu avansul AI-ului, oamenii devin mai conștienți de avantajele și riscurile pe care le implică această tehnologie. Tendința “AI Ambivalent” arată că, deși există îngrijorări legate de erori și reglementare, consumatorii nu renunță la utilizarea AI-ului.

Aproximativ 43% dintre aceștia consideră informațiile furnizate de inteligența artificială ca fiind de încredere, indicând o abordare echilibrată în adoptarea noilor tehnologii.