Românii îşi propun să călătorească mai mult în acest an şi au în plan să organizeze între 2 şi 4 vacanţe în România şi 1-2 vacanţe în Europa. Flexibilitatea, rezervările fără avans, condiţiile de anulare rămân criterii importante în decizia de a călători.

Pandemia produce în continuare schimbări în tot mai multe industrii, iar turismul şi comportamentul turiştilor nu fac excepţie. Creşterea considerabilă a disponibilităţii românilor de a călători, digitalizarea tot mai prezentă printre operatorii de turism şi schimbările esenţiale în ceea ce priveşte aşteptările şi priorităţile consumatorilor pentru anii următori sunt printre cele mai importante trenduri identificate în regiunea Europei Centrale şi de Est.

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Szallas Group, jucătorii din industrie din regiunea Europei Centrale şi de Est se arată optimişti cu privire la perioada următoare. Este un optimism moderat, alimentat de sondajele de opinie efectuate în ultima perioadă în rândul turiştilor din Ungaria, Cehia, Polonia şi România. Aceştia au arătat o disponibilitate crescută de a călători, statisticile prefigurând chiar o creştere a călătoriilor internaţionale în următorii 2-3 ani.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Mai mult, conform studiului, 75% dintre români îşi doresc să călătorească mai mult decât în vremurile pre-pandemice în următorii 3-4 ani în destinaţii de peste hotare, peste 50% dintre respondenţi declarând că vor să meargă de cel puţin două ori pe an în vacanţă.

Peste jumătate dintre turiştii chestionaţi au declarat că intenţionează să călătorească în cel puţin una dintre ţările din Europa Centrală şi de Est, menţionând cel mai adesea state precum Ungaria, Croaţia şi Bulgaria.

Studiul scoate în evidenţă şi faptul că, aproape în unanimitate, turiştii români vor să poată beneficia în continuare de posibilitatea de a-şi anula gratuit călătoria chiar şi în perioada următoare.

În acelaşi timp, 97% dintre participanţii la studiu au declarat că vor pune în continuare preţ pe măsurile de igienă şi distanţare ce se aplică în unităţile de cazare în care plănuiesc să îşi facă vacanţa, iar 95% ar prefera să îşi poată schimba datele călătoriei fără a achita costuri suplimentare.

În ceea ce priveşte aspectele esenţiale de care turiştii ţin cont atunci când îşi rezervă cazările pentru vacanţe, lucrurile arată similar în regiunea Europei Centrale şi de Est, situaţia fiind similară cu perioada pre-pandemie. Ca şi până acum, călătorii ţin cont cel mai adesea de aceleaşi trei aspecte atunci când rezervă cazări în străinătate: locul în care se află cazarea (distanţa faţă de zona centrală, faţă de mijloacele de transport şi faţă de obiectivele turistice de care sunt interesaţi), preţul per noapte de cazare şi părerile altor oaspeţi cazaţi în locaţie anterior. La acestea se adaugă şi eventualele oferte promoţionale şi flexibilitatea în ceea ce priveşte politica de rezervări. Preferinţele acestea se regăsesc şi în topul turiştilor din Ungaria, Cehia şi Polonia, însă pentru cei din urmă şi accesul gratuit la internet wi-fi este un factor determinant în alegerea unităţii de cazare.

În cazul turiştilor români, aceste aspecte rămân aproape în totalitate neschimbate şi când vorbim despre călătoriile interne, în cazul turismului domestic apărând, totuşi, şi discuţia disponibilităţii unui loc de parcare la cazare. În schimb, pentru turiştii din Ungaria, posibilitatea de achiziţionare a unei cazări cu regim de mese de demipensiune se află pe primul loc în procesul decizional de rezervare, cei din Cehia sunt mai interesaţi de serviciile de SPA, parcare şi de posibilitatea de a lua micul dejun în locaţie decât de preţ, în vreme ce polonezii au preferinţe similare cu cele ale românilor.