• 72% dintre români se declară îngrijorați de inflație, fapt ce îi face să aloce fonduri reduse și să prioritizeze cheltuielile esențiale, precum alimente și băuturi.
  • Românii folosesc media digitală pentru a căuta oferte și preferă site-urile oficiale (53%) și social media (33%) pentru informare, dar preferă să achiziționeze produsele în magazine fizice (59%).
  • Aproape 65% dintre români mențin același buget de sărbători ca în 2023, în timp ce 20% intenționează să reducă cheltuielile.

Conform celui mai recent studiu 2024 Holiday Shopping Report realizat de Offerista și ShopFully, mulți consumatori europeni, inclusiv românii, au în vedere ajustarea bugetelor în contextul inflației și a creșterii prețurilor la energie.

Ce provocări aduc inflația și creșterea prețurilor pentru cheltuielile de sărbători?

Inflația este un factor major de îngrijorare în Europa, iar studiul relevă că 72% dintre consumatorii români sunt afectați de creșterea prețurilor, iar 56% sunt preocupați de costurile energetice. De aceea, mulți români se concentrează pe esențiale și renunță la cheltuielile din categorii precum electrocasnicele (56%), îmbrăcămintea (54%) și mobila (54%).

Începe cumpărăturile de sărbători mai devreme ca să economisești

Pentru a reduce presiunea financiară, 37% dintre români încep cumpărăturile de sărbători mai devreme, astfel încât să poată eșalona cheltuielile. În plus, peste 90% dintre români declară că vor face reduceri la anumite categorii de produse.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BVB?
CE-I PREOCUPĂ PE ROMÂNI?
BNR: INFLAȚIA CONTINUĂ SĂ CREASCĂ
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
AFECTEAZĂ VICTORIA LUI TRUMP INTEL?
PREȚUL PETROLULUI SCADE CU PESTE 1%

Informează-te în online, cumpără offline

Românii folosesc predominant mediul digital pentru a se informa despre oferte, iar site-urile oficiale ale brandurilor și social media sunt principalele surse de informație. Cu toate acestea, majoritatea preferă să cumpere din magazinele fizice (59%), puțin peste o treime (34%) optează pentru o abordare mixtă.

Care sunt bugetele și categoriile de produse preferate în 2024?

Anul acesta, aproximativ 40% din consumatorii români plănuiesc să aloce un buget de 500-1.000 lei pentru cumpărăturile de Crăciun. Principalele categorii vizate sunt: alimente și băuturi (52%), decorațiuni și produse pentru casă (42%), și haine și accesorii (31%).

2024 aduce sărbători mai strategice pentru români, care se adaptează la contextul economic, iar pentru branduri, acest sezon este o oportunitate de a răspunde cererii cu oferte relevante și atractive.