Fără bule de fericire. Vânzările de șampanie scad pe fondul tristeții

Vânzările de șampanie scad în ultimii ani din cauza lipsei de sărbătoare a consumatorilor. Potrivit unui raport recent, vânzările LVMH, ale cărei mărci includ Dom Pérignon, Krug, Ruinart, a vândut cu 15% mai puține sticle de șampanie în prima jumătate a acestui an, comparativ cu 2023, scrie The London Economic.

De ce scad vânzările de șampanie?

Printre factorii care contribuie la această tendință se numără crizele economice, incertitudinile politice și sociale. Aceste condiții au determinat mulți consumatori să-și revizuiască cheltuielile. Alternativa? Produse mai accesibile și experiențe mai puțin costisitoare. De asemenea, se observă o schimbare în comportamentul consumatorilor, care preferă să investească în experiențe memorabile, cum ar fi călătoriile sau mesele la restaurante, în detrimentul băuturilor de lux.

Compania de produse de lux LVMH raportează o scădere a veniturilor din vânzările de șampanie în 2024. Jean-Jacques Guiony, directorul financiar, spune de ce. „Oamenii nu au motive să sărbătorească.”

LVMH a generat venituri de 1,4 miliarde de euro pentru șampanie și pentru vinuri în prima jumătate a anului, în scădere cu 12% față de aceeași perioadă din 2023.

Guiony spune că cererea a scăzut în special în Europa. Acest lucru se datorează și înghețurilor și vremea umedă care au afectat producția de struguri.

Exit mobile version