• E-commerce-ul nu reușește să revoluționeze industria luxului, în ciuda evoluției foarte bune.
  • Față de alte sectoare de retail, oamenii tind spre magazinele fizice când vine vorba de brand-urile de lux.
  • Peste 40% preferă să cumpere fizic produse de lux din aproape orice categorie, potrivit Morning Consult.

Sunt oameni la casa lor. De modă. În mulți ani de dezvoltare, e-commerce-ul nu reușește să revoluționeze industria luxului. Cel puțin nu în aceeași măsură în care a făcut-o cu alte sectoare de retail.

Consumatorii preferă în continuare cumpărăturile fizice în magazinele de lux. Principalele motive? Apreciază serviciile personalizate, atmosfera magazinelor și pot atinge produsele. Iar brand-urile de lux, la rândul lor, mențin o notă de exclusivitate prin limitarea disponibilității online a produselor. Dar și prin cultivarea relațiilor personale cu clienții.

Ce îi mai încântă pe oameni la brand-urile de lux?

Morning Consult analizează modul în care e privit luxul, vine cu un sondaj. Dintre cei chestionați: 49% ar vrea să cumpere haine sau pantofi de lux dintr-un magazin fizic. Iar 48% au spus același lucru despre bijuterii și ceasuri. 39% au spus că ar lua în considerare să cumpere genți, iar 40% produse cosmetice și parfumuri.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

În fiecare categorie, sub 20% dintre consumatori au spus că ar lua în considerare efectuarea acestor achiziții online. Care sunt motivele pentru care aleg asta?

1.Experiența senzorială și emoțională: Cumpărarea unui produs de lux este mai mult decât o tranzacție; este o experiență, spune studiul.

2.Personalizarea și serviciul clienți: Mărcile de lux oferă servicii personalizate, de la consultanță de stil până la livrări speciale. Lucruri de acest fel justifică loialitatea și prețurile premium.

3. Exclusivitate și raritate:  prin limitarea disponibilității online, brandurile mențin un sentiment de exclusivitate și dorință. Asta crește percepția valorii produsului și îl face mai atractiv pentru clienți.

4. Povestea mărcii: Magazinele de lux sunt concepute pentru a spune o poveste și a crea o atmosferă specifică. Comerțul electronic poate afișa produse, dar nu poate transmite aceeași experiență.

5. Investiție și statut social: Pentru mulți consumatori, produsele de lux sunt o investiție și un simbol al statutului social. Iar experiența de cumpărare în magazin întărește această percepție.