• E-commerce-ul nu reușește să revoluționeze industria luxului, în ciuda evoluției foarte bune.
  • Față de alte sectoare de retail, oamenii tind spre magazinele fizice când vine vorba de brand-urile de lux.
  • Peste 40% preferă să cumpere fizic produse de lux din aproape orice categorie, potrivit Morning Consult.

Sunt oameni la casa lor. De modă. În mulți ani de dezvoltare, e-commerce-ul nu reușește să revoluționeze industria luxului. Cel puțin nu în aceeași măsură în care a făcut-o cu alte sectoare de retail.

Consumatorii preferă în continuare cumpărăturile fizice în magazinele de lux. Principalele motive? Apreciază serviciile personalizate, atmosfera magazinelor și pot atinge produsele. Iar brand-urile de lux, la rândul lor, mențin o notă de exclusivitate prin limitarea disponibilității online a produselor. Dar și prin cultivarea relațiilor personale cu clienții.

Ce îi mai încântă pe oameni la brand-urile de lux?

Morning Consult analizează modul în care e privit luxul, vine cu un sondaj. Dintre cei chestionați: 49% ar vrea să cumpere haine sau pantofi de lux dintr-un magazin fizic. Iar 48% au spus același lucru despre bijuterii și ceasuri. 39% au spus că ar lua în considerare să cumpere genți, iar 40% produse cosmetice și parfumuri.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În fiecare categorie, sub 20% dintre consumatori au spus că ar lua în considerare efectuarea acestor achiziții online. Care sunt motivele pentru care aleg asta?

1.Experiența senzorială și emoțională: Cumpărarea unui produs de lux este mai mult decât o tranzacție; este o experiență, spune studiul.

2.Personalizarea și serviciul clienți: Mărcile de lux oferă servicii personalizate, de la consultanță de stil până la livrări speciale. Lucruri de acest fel justifică loialitatea și prețurile premium.

3. Exclusivitate și raritate:  prin limitarea disponibilității online, brandurile mențin un sentiment de exclusivitate și dorință. Asta crește percepția valorii produsului și îl face mai atractiv pentru clienți.

4. Povestea mărcii: Magazinele de lux sunt concepute pentru a spune o poveste și a crea o atmosferă specifică. Comerțul electronic poate afișa produse, dar nu poate transmite aceeași experiență.

5. Investiție și statut social: Pentru mulți consumatori, produsele de lux sunt o investiție și un simbol al statutului social. Iar experiența de cumpărare în magazin întărește această percepție.