Nu procedura aduce performanța

Acum câțiva ani am ajuns într-o poziție nouă de leadership.

După câteva săptămâni vine la mine un coleg de la HR și îmi spune că am vreo 3 oameni în echipă care au întârziat de mai multe ori dimineața și încă unii care au stat mai mult în pauza de masă.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Îl întreb de ce îmi spune asta. Răspunsul prompt a fost, ca să-i sancționez.

M-am uitat pe performanța oamenilor și nici unul dintre ei nu avea probleme, ba mai mult, unii chiar făceau diferența.

În săptămânile următoare am avut repetate discuții pe acest subiect, pentru că eu refuzam să iau măsuri. Mi se părea că scopul nostru este performanța, iar oamenii performează.

În schimb eram constant reamintit că trebuie să fac ceva cu acești oameni pentru că altfel vom pierde disciplina. De fiecare dată primeam și argumentul suprem, așa se face și așa s-a făcut mereu pe aici.

Mi se pare că deseori când vorbim de subiecte importate, ca cel de unde lucrăm sau de cât lucrăm, tindem să uităm intenția noastră.

Nu avem organizații ca să menținem disciplină de fier. Scopul nostru nu este să generăm mereu ordine și acceptarea tuturor regulilor și procedurilor. Asta nu face o organizație performantă, ci dă doar iluzia de control leadersilor și managerilor.