O cunoscută revistă financiară din Marea Britanie publică la sfârșitul anului o ediție specială intitulată Lumea Înainte.The World Ahead, care examinează teme, tendințe și evenimente cu impact global.
Orice brand – personal, de companie sau de țară – trebuie să țină cont de influențele macroeconomice și politice. Noi putem spune că nu ne interesează ce fac alții, dar realitatea este că trăim într-o lume puternic interconectată.
Acesta este motivul pentru care autorii ediției Lumea Înainte în 2023 împreună cu lideri din business, politică, științe și arte avertizează asupra următorului aspect:
Marilor companii le va fi din ce în ce mai dificil să rămână neutre în legătură cu subiectele politice și sociale. Vor simți:
• presiunea de deasupra a investitorilor
• presiunea din interior a angajaților și
• presiunea de peste tot a clienților
pentru a-și exprima clar și răspicat poziția și a-și apăra valorile brandului.
În același timp, poziționarea curajoasă versus poziționarea corectă politic le-ar putea aduce avantaje competitive în business.
Pe data de 8 decembrie 2022, din cauză dreptului de veto folosit de Austria, România nu a fost admisă în spațiul Schengen. Acest lucru a generat multă frustrare și exces de cerneală digitală.
Un mic local din București a folosit cu umor contextul și s-a re-branduit temporar. Noul nume păstrează esența originalului, dar se folosește de limba germană și include cuvântul Schengen, care este denumirea micii localități luxemburgheze unde s-a semnat acordul original în 1985.
Mesajul? Nu mai fiți supărați, acum vă puteți da check-in în Schengen. Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, cultura populară a generat suficient interes și promovare, încât însăși Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola a servit masa acolo în scurta sa vizită în România de la sfârșitul lunii decembrie.
Tu cum ai de gând să te exprimi politic și social în business în 2023?
Advertisment