Conform site-ului Uniunii Europene, microîntreprinderile, companiile mici și mijlocii reprezintă 99% din totalul companiilor de pe teritoriul său.

România urmează același trend, însă diferența majoră este numărul IMMurilor raportat la mia de locuitori, unde ne situăm printre ultimele locuri.

Dacă te gândești de ceva timp să îți lansezi un business și vrei să treci la fapte anul viitor, primul pas este redactarea unui plan de afaceri.

Un plan de afaceri conține:

1. o descriere a ideii
2. o analiză a pieței – actualii concurenți și barierele de intrare
3. o analiză competitivă – modelele SWOT și SCA (verifică emisiunea KisBis din 6 decem-brie)
4. o analiză a potențialilor clienți – cui te adresezi și ce nevoi vrei să acoperi
5. echipa cu care vei lucra – este ok și dacă faci de toate la început
6. planul operațional (mai ales dacă produci bunuri) – care trebuie să conțină așa numitul breakeven point, respectiv când îți recuperezi investiția prin veniturile încasate
7. planul comercial – cui și prin ce canale vei vinde
8. planul de marketing – un plan detaliat despre cum vei vinde
9. planul financiar – ce surse de finanțare vei folosi și cum o vei face
10. un plan detaliat în timp al tuturor punctelor de mai sus

De cele mai multe ori, simpla înșiruire a celor 10 puncte blochează inițiativa antreprenorială. Dar tu ai decis că vei trece la fapte anul viitor, așa că îți propun să regândești planul de business astfel:

A. testează ideea cu un grup de minim 5 prieteni de profesii diferite în baza unui chestionar (ce le place, ce nu le place, cine ar cumpăra, cu cine ai concura, cum ar vinde ideea ta)
B. ajustează-ți ideea și un mini-plan de marketing în funcție de feedback-ul lor
C. apelează la un expert financiar cu care să schițezi un mini-plan financiar, comercial și operațional

În acest fel vei căpăta încredere și îți va fi mai ușor să apeși pe start. 

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU