După lupte seculare, care au durat câțiva ani, în vara anului 2022 s-a adoptat Legea privind educația sexuală în școli, care de fapt se va chema educație sanitară, va fi predată începând cu clasa a opta și doar cu acordul scris al părinților.

În schimb, în majoritatea statelor Uniunii Europene educația sexuală este obligatorie, iar Germania a fost de acord cu necesitatea ei încă din 1968.

O consecință firească a acestor măsuri a fost eliminarea treptată a multor tabuuri, mai ales în privința sănătății și împlinirii sexuale feminine.

Un efect de business al acestui fenomen a fost apariția unei piețe de produse și servicii dedicate plăcerii feminine: lenjerie, cosmetice, jucării sexuale, cursuri și materiale informative.

Potrivit site-ului statista.com piața jucăriilor sexuale a fost estimată la aproximativ 37 de miliarde de dolari pentru anul 2022 și va crește până la 80 de miliarde de dolari în anul 2030.

În urmă cu doi ani, un celebru retailer de frumusețe a lansat în România propria colecție de produse senzuale, create pentru anatomia feminină, care s-a numit Smile Makers. Reacțiile din social media au alternat de la glume nevinovate la dezgust, fiind într-un fel o transpunere a înverșunării cu care mulți se opun educației sexuale în școli.

În același timp, toate produsele colecției s-au epuizat într-un timp foarte scurt, amintind de retorica lui Cicero: Ce să ascult vorbe, când văd fapte?

Un lucru este cert: industria sănătății și împlinirii sexuale feminine își va continua dinamica, își va diversifica oferta și va atinge segmente noi de consumatoare. Dacă activezi într-o industrie care are un grup țintă preponderent feminin, ia în calcul următoarele idei:

1. explorează trenduri, branduri și persoane care sunt un altfel de artizani ai dragostei
2. gândește-te ce fel de asocieri ai putea face cu oricare dintre aceștia la nivel de produs sau campanie
3. arată deschidere

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU