Nu există plan de afaceri în general și plan de marketing în particular fără o analiză SWOT.

• Strengths. Puncte forte
• Weaknesses. Puncte slabe
• Opportunities. Oportunități
• Threats. Amenințări

Conceputul analizei strategice SWOT a apărut în urma unei cercetări efectuată între anii 1960 și 1970 la Stanford Research Institute din SUA.

Punctele forte și punctele slabe reprezintă elemente statice interne, care țin de resursele, pro-dusele sau serviciile pe care le oferă o companie.
 
• La ce suntem cei mai buni? Ce beneficii oferă produsele sau serviciile noastre?
• La ce suntem cei mai slabi? Care sunt minusurile produselor, serviciilor sau organizației noastre?

Oportunitățile și amenințările reprezintă elemente dinamice din exterior, care se referă la mediul concurențial și care influențează în viitor performanța propriului nostru business.

• Cum putem profita de oportunitățile din afară?
• Cum ne putem proteja de amenințările din afară, fie ele un concurent mai agil sau o criza eco-nomică?

Principalul SCOP al unei astfel de analize este de a ajuta orice organizație să se evalueze obiectiv pentru a putea lua decizii corecte de business.

Te-ai gândit că poți aplica modelul SWOT când vine vorba de propria poziționare pe piața muncii?

• Știi care îți sunt aptitudinile cu care ieși în față?
• Dar slăbiciunile pe care nu trebuie să le ascunzi?
• Ce anume din situația actuală poate reprezenta o bună ocazie de valorificare a unor noi talente?
• Cine îți este concurența?

O variantă mai puțin cunoscută a modelului SWOT este SCA – Strategic Competitive Advantage. În acest caz, se aleg acele două, maxim trei puncte forte pe care niciun alt concurent nu le poate reproduce ușor și într-un timp scurt din motive de cost sau proces. Ele sunt cele cele te pun într-un avantaj competitiv strategic.

Atât în business, cât și în carieră, modelele SWOT și SCA te ajută să îți capitalizezi șansele.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU