Elevator’s Pitch este o metodă prin care te vinzi în doar 60 de secunde unui angajator sau investitor. Denumirea are legătură cu durata medie a unei ascensiuni cu liftul în care v-ați nimeri, întâmplător, împreună.

Pare simplu, dar întotdeauna less is more, inclusiv când vine vorba de efortul depus pentru a obține o prezentare mai concisă. Îți va lua mai mult să descrii o idee într-o pagină versus cinci pagini.

Te-ai gândit că vânzarea în lift ar putea fi o variantă de selecție a ideilor cu potențial? Când nu te poți decide – la nivel individual sau de companie – care idee merită aleasă în defavoarea al-tora, folosește-te de cele 60 de secunde și observă cât de ușor sau nu poți convinge.

Titlurile zilei

ANULAREA CREANŢELOR FISCALE RESPECTĂ PREVEDERILE CODULUI DE PROCEDURĂ FISCALĂ
TENDINȚE, RISCURI ȘI COMPANII DE URMĂRIT ÎN TEHNOLOGIE, INDUSTRIE ȘI ENERGIE
ANGAJAȚII DIN AGRI NU MAI AU FACILITĂȚI
E DOVADĂ DE CULTURĂ?
TAXĂ, DU-MĂ UNDE VREI!
CE SPUNE EY ROMÂNIA DESPRE NOILE REGULI?

Iată câteva trucuri:

  1. Descrie ideea pe foarte scurt, ideal într-o propoziție
  2. Rezolvă o problemă – ideea ta trebuie să rezolve o problemă a cel puțin unui client. Gândește-te ce neplăcere/durere a cuiva poți rezolva cu ideea ta. Cine are o neplăcere, va căuta o soluție.
  3. Repetitio est mater studiorum – repetă-ți speech-ul, rescrie-l, rafinează-l, până când este atât de clar, că oricine l-ar înțelege
  4. Folosește o comparație – explică-ți ideea în termeni uzuali, cu referințe la situațiile din viața de zi cu zi, în așa fel încât interlocutorul să relaționeze cu ea
  5. Încearcă să citești audiența – adaptează modul în care îți vinzi ideea în funcție de audi-ență, unii reacționează la emoții, alții la cifre

Elevator’s Pitch ca metodă de selecție a ideilor cu potențial îți eficientizează timpul: Vei descoperi, chiar înainte să încerci să vinzi audienței, care este cu adevărat ideea care este cel mai ușor de comunicat, care rezolvă cu adevărat o problemă și pentru care ai cea mai mare energie și pasiune.