Oferta publică de vânzare a 20% din Hidroelectrica, cea mai valoroasă companie din România, și apoi listarea la bursă, a atras atenția tuturor, de la marii investitori și marile bănci de investiții din afară, până la șoferii de pe Uber, din București. Spre surprinderea pieței bursiere, cel mai mare interes nu a venit din partea investitorilor străini, ci din partea investitorilor de retail, adică a românilor, care au pus pe masă nu mai puțin de 6,2 miliarde de lei pentru a cumpăra acțiuni Hidroelectrica.

Din cauza suprasubscrierii, de aproape cinci ori, în final investitorii români au cumpărat acțiuni de nu mai puțin de 1,7 miliarde de lei. În trei zile de tranzacționare la bursă, miercuri-joi-vineri, acolo unde oricine poate să cumpere și să vândă acțiuni, acțiunile Hidroelectrica au crescut cu 7,6% față de prețul de listare. Investitorii de retail, care au beneficiat de un discount de 3%, au o creștere de aproape 11%. Pentru câteva zile, câștigul obținut este bun, fiind mai mare decât dobânda bancară pe un an.

Hidro este o acțiune pe termen lung, nu poți să te îmbogățești din ea, ca la pariuri sau ca la speculațiile pe crypto. Acțiunile Hidro nu pot să crească de cinci ori peste noapte, poate nici chiar într-o viață de om. Dar este o acțiune de dividend, este o acțiune care poate să-ți aducă un câștig stabil. Hidro este o acțiune pentru investitorii mari cu zeci de milioane și sute de milioane de euro de plasat, așa cum a făcut Grupul Țiriac, pentru care un randament de 10% pe an înseamnă un câștig foarte mare. Listarea Hidro este cea mai mare realizare pentru piața bursieră din România, pentru investitorii de la bursă, și trebuie luată ca atare. Dacă această companie poate să aducă un câștig anual mai mare decât dobânda la bancă este bine.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU