Anii 60 au reprezentat o perioadă de transformare în istoria automobilistică, cu Ford Mustang și Lamborghini Miura în fruntea acestei revoluții.
Ford Mustang a făcut ca mașina sport să fie accesibilă pentru toate clasele sociale, în timp ce Miura a redefinit conceptul de supercar, stabilind noi standarde de design și inginerie.
Ford a lansat modelul Mustang în 1964 și a creat o nouă clasă de mașini: muscle car. Mașini practice, de familie, accesibile, echipate cu un motor V8 imens. Numele său a fost inspirat de avionul de vânătoare P-51 Mustang din Al Doilea Război Mondial. Cu timpul, Mustang a ajuns să fie cunoscut drept supermașina muncitorului.
Cei de la Ford sperau să vândă 100.000 de unități în primul an. Ei bine, doar în prima zi au fost comandate 22.000 de exemplare, iar în primii doi, Ford a vândut un milion de modele. În 2018, Ford a depășit borna de 10 milioane de exemplare Mustang.
Prezentat în 1966, Lamborghini Miura avea un motor central V12, care dezvolta 345 de cai putere. Miura este adesea considerat primul supercar din lume.
A fost prima mașină de producție cu performanțe ridicate care a adoptat un design cu motor central, o configurație ce a devenit standard pentru mașinile sport de înaltă performanță. La momentul lansării, Miura era cea mai rapidă mașină de producție, atingând o viteză maximă de 280 km/h)
Fondatorul Ferruccio Lamborghini a fost un fan înrăit al coridelor. Din acest motiv emblema companiei este reprezentată de un taur și până în zilele noastre, toate denumirile date modelelor italiene sunt inspirate din lumea coridelor.
Advertisment
De exemplu, Miura este un omagiu adus lui Don Eduardo Miura, un renumit crescător spaniol de tauri de luptă.