• Studiul vorbește despre încrederea scăzută dintre clienți, dezvoltatori și agenți imobiliari.
  • Principalii factori negativi în relația dintre aceștia sunt experiențele negative ale clienților și lipsa reglementărilor clare.
  • Studiul recomandă măsuri pentru a îmbunătăți relația dintre clienți și agenți imobiliari.

Un studiu realizat atât în rândul agenților și dezvoltatorilor imobiliari, cât și al clienților interesați de achiziționarea sau închirierea unei proprietăți, scoate în evidență nivelul scăzut de încredere dintre cele două părți, cât și soluțiile identificate pentru a îmbunătăți colaborarea dintre aceștia.

Conform studiului realizat de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, agenții și dezvoltatorii imobiliari consideră că oferirea unor informații clare și complete despre proprietăți pot îmbunătăți nivelul de încredere al clienților față de ei (53%). Pe de altă parte, clienții menționează că în relația cu agenții imobiliari abilitatea de a negocia în interesul lor (44%) influențează nivelul lor de încredere, iar în relația cu dezvoltatorii imobiliari menționează pe primul loc calitatea lucrărilor realizate în proiectele anterioare (45%).

Ce spune Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia și OLX Imobiliare?

„Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să dezvoltăm un barometru de încredere în profesioniștii din domeniul imobiliar, oferind agenților și dezvoltatorilor o viziune clară asupra percepției clienților. Intenția noastră este de a pune la dispoziție informațiile necesare pentru a sprijini îmbunătățirea relațiilor cu potențialii clienți, contribuind la consolidarea transparenței și profesionalismului în sectorul imobiliar. Acest demers face parte din angajamentul nostru de a susține evoluția unei piețe imobiliare bazate pe încredere și profesionalism”, spune ea.

Titlurile zilei

IOHANNIS FACE DECLARAȚII DUPĂ DECIZIA CCR
UE SEMNEAZĂ ACORD CU MERCOSUR
SE ANULEAZĂ PRIMUL TUR
CU CE DOBÂNZI VINE TEZAUR?
CE SE ALEGE DE BVB?
COMISIA EUROPEANĂ INTENSIFICĂ MONITORIZAREA TIKTOK

Ce măsuri recomandă agenții și dezvoltatorii pentru a îmbunătăți relațiile dintre aceștia și clienți?

Agenții și dezvoltatorii consideră că măsuri bine definite pot consolida încrederea clienților. Printre soluțiile identificate se numără: respectarea termenelor stabilite (42%), îmbunătățirea comunicării (40%), certificarea profesională (40%), colaborarea cu autoritățile pentru un cadru legal clar (39%), etica profesională strictă și un cod clar de conduită (39%), construirea unei relații pe termen lung (37%), transparența prețurilor și comisioanelor (36%), claritatea negocierilor (34%) și un sistem de feedback (28%).

În relația cu agenții imobiliari, clienții au mai multă încredere dacă există transparență în informațiile despre proprietăți (41%), lipsa comisioanelor ascunse (41%), prezentarea realistă a acestora (37%) și o atitudine profesională (29%). În relația cu dezvoltatorii, încrederea poate crește datorită calității lucrărilor anterioare (45%), respectării termenelor de livrare (40%), documentației legale complete (40%), raportului calitate-preț (39%) și garanțiilor post-livrare (34%).

Agenții și dezvoltatorii imobiliari identifică o serie de strategii pentru a câștiga încrederea clienților sceptici. 61% dintre profesioniști consideră esențială oferirea de informații detaliate despre procesul de achiziție și proprietăți. Alte soluții includ construirea unei relații bazate pe înțelegerea nevoilor clienților (56%), evitarea presiunii în luarea deciziilor (54%), comunicarea constantă și clară (28%) și prezentarea exemplelor de succes din colaborările anterioare (26%).

Care este nivelul de încredere al românilor în dezvoltatorii și agenții imobiliari?

În privința încrederii în profesioniștii imobiliari, 45% dintre respondenți indică un nivel scăzut de încredere în agenți, 27% un nivel mediu, iar 28% un grad ridicat. În cazul dezvoltatorilor, 56% au încredere scăzută, 25% medie, iar 19% ridicată. Clienții pierd frecvent încrederea la începutul discuțiilor (26%) sau în timpul vizionării proprietăților, când așteptările nu se aliniază cu realitatea (22%).

Alți factori vulnerabili sunt negocierile și lipsa clarității documentației. De asemenea, 20% dintre agenți și dezvoltatori consideră că cei cu bugete mici sunt mai sceptici, iar 19% observă că cei cu bugete mari sunt mai încrezători, dar pun accent pe profesionalism. Clienții se plâng și de lipsa suportului post-vânzare, mai ales din partea dezvoltatorilor, și de termenii contractuali dezavantajoși.

Care sunt obstacolele încrederii clienților în profesioniștii imobiliari?

Principala problemă în construirea unei relații de încredere cu clienții, conform profesioniștilor imobiliari, este percepția negativă asupra domeniului (56%), urmată de experiențele anterioare negative ale clienților (61%) și lipsa reglementărilor clare (48%). De asemenea, 22% consideră că lipsa de transparență a clienților îngreunează colaborarea.

Din partea clienților, motivele pentru renunțarea la colaborarea cu agenții includ informațiile incomplete despre proprietăți (47%), lipsa profesionalismului (37%) și presiunea pentru finalizarea rapidă a tranzacțiilor (36%). În relația cu dezvoltatorii, întârzierile (44%), lipsa transparenței privind costurile suplimentare (41%) și documentația incompletă (40%) sunt principalele motive de nemulțumire. Problemele de calitate ale construcțiilor (40%) generează, de asemenea, neîncredere.