- Apartamentele listate prin RE/MAX se vând în 60 de zile.
- Casele listate prin RE/MAX se vând în 90 de zile.
- Colaborarea între agenți reduce durata tranzacțiilor.
- În Brașov, casele se vând, în medie, în 84 de zile.
- În Brașov, apartamentele se vând, în medie, în 45 de zile.
- Studiul a fost realizat pe baza tranzacțiilor încheiate în 2024.
- RE/MAX România are peste 60 de francize și peste 750 de membri.
- La nivel mondial, RE/MAX are azi peste 140.000 de agenți afiliați.
- În Europa, RE/MAX este prezent în 40 de țări.
Piața rezidențială din România rămâne activă, iar timpul de vânzare se comprimă vizibil. În medie, un apartament se vinde în 60 de zile, iar o casă în 90 de zile, arată o analiză RE/MAX.
Advertisment
În ciuda unui context economic și politic instabil, cererea se menține constantă, iar profesionalizarea serviciilor – prin reprezentare exclusivă și colaborare între agenți – contribuie direct la scurtarea duratei tranzacțiilor.
Potrivit analizei, orașele cu cele mai rapide tranzacții sunt Brașov – unde casele se vând, în medie, în 84 de zile și apartamentele în 45 de zile, urmat de București, Oradea și Cluj-Napoca, orașe care se încadrează în media națională.
Titlurile zilei
94% dintre cei care încheie o tranzacție cu un agent RE/MAX spun că ar alege aceeași rețea și pentru o viitoare vânzare.
Ce spune Răzvan Cuc, președinte, RE/MAX România?
„Reprezentarea exclusivă este o practică sau o tehnică sau o procedură de vânzare care devine din ce în ce mai populară în piață, ea fiind metoda standard prin care proprietățile se promovează și se tranzacționează în Nord America, de exemplu, și în alte țări din Vestul Europei, dar aș mai adăuga Australia și în multe alte părți în lume, iar, în România începe să prindă tracțiune acest mod de lucru.
Avantajele acestui mod de lucru este că clientul, în mare majoritatea cazurilor proprietarul, este reprezentat exclusiv de un agent care îi cunoaște toate nevoile de tranzacționare, cunoaște proprietatea în detaliu și agentul este dedicat succesului vânzării proprietății, mai concret.
Practic, modul de reprezentare exclusivă aduce foarte multă eficiență și încredere într-o piață haotică. Practic, clientul lucrează cu un singur partener, un agent care îi reprezintă interesele.
Pe de altă parte, agentul este, cumva, dedicat acestui client pentru că îi oferă o claritate contractuală și asta îi permite să optimizeze resursele.
Unul dintre lucrurile banale, oarecum, pe care le aduce reprezentarea exclusivă, ca să simplific puțin ideea aici, este că agentul imobiliar promovează locația imobilului, lucru care nu se întâmplă în intermediere, unde agentul este, oarecum, forțat să ascundă locația proprietății pe care o promovează pentru că divulgarea locației l-ar expune cumva la pierderea tranzacției pentru că în cazul ăsta cumpărătorul s-ar duce direct la proprietar și ar închide tranzacția fără agent, și atunci agentul, cumva, este constrâns să ascundă locația.
Oricum, locația este elementul cheie care trebuie să fie promovat pentru că cel mai important element în imobiliare, de cele mai multe ori, este locația.
Cred că unul dintre lucrurile care ar putea proprietarii să îl facă, sau recomand, este să își aleagă un agent care să îl reprezinte exclusiv în procesul de tranzacționare.
Așa cum am zis mai înainte, în felul ăsta proprietarul va avea un singur agent care îi va gestiona promovarea, un singur agent care va începe să califice cumpărătorii rezultați în urma promovării.
Promovarea, în cazul ăsta, va fi mult mai eficient gândită și gestionată, iar cumpărătorii, ofertanții vor fi mult mai bine evaluați, calificați, pentru că procesul ăsta de calificare este foarte important.
Mai departe, un agent bun știe să ajute cumpărătorii care se poticnesc în procesul ăsta de evaluare a proprietăților, vizionare, evaluare, rezolvarea problemelor legate de finanțări sau juridice, astfel încât să îl ducă spre o tranzacție.
De multe ori, reprezentarea exclusivă aduce chiar un preț mai bun în tranzacția finală decât soluția de intermediere în care ai mai mulți agenti care lucrează fiecare în felul său în promovarea proprietății în paralel cu proprietarul, deci se creează foarte multă confuzie în momentul în care proprietarul alege să lucreze simultan cu mai mulți agenti și să promoveze și el singur”, spune el.