• Crește interesul pentru hoteluri, stațiuni și entertainment, inclusiv din partea investitorilor din office și rezidențial.
  • Hyatt, Radisson și alte lanțuri intră pe piață, și impulsionează standardele hoteliere.
  • Instabilitatea fiscală există, dar 2025 promite creștere și dezvoltare.

Piața hotelieră din România se pregătește pentru un nou val de investiții. La București, investitori și experți din industria ospitalității discută despre rebranding, expansiune și alinierea pieței locale la standardele internaționale la prima ediție a Hospitality Business Forum, un eveniment dedicat investitorilor din piața hotelieră.

Ce spune Călin Ile, managing partner la Premier Hospitality?

„Într-adevăr, turismul se situează pe un trend de investiții după revenirea din pandemie și după recuperarea mai rapidă decât se așteptau toate piațele. Se pare că randamentele pe care investițiile în turism le dau sunt mai bune decât alte sectoare și mulți investitori au migrat spre aface hoteluri, zone de entertainment, chiar restaurante”, spune el.

Acesta e un lucru bun de care ar trebui să profităm pentru că România are nevoie de o repoziționare a ofertei turistice pentru a putea intra într-un joc competitiv la nivel regional, măcar, dacă nu la nivel mondial. Asta face ca brand-uri precum Hyatt sau Radisson la mare, sunt multe hoteluri noi care apar în această perioadă, sunt multe proiecte și ne bucurăm că există. Cea mai bună dovadă că suntem pe acest flux de investiții și de interes în investiții e faptul că în ultima perioadă au fost mai multe evenimente care dezbat această temă a investițiilor în turism și asta ne bucură”, adaugă Ile.

Titlurile zilei

MOVE OVER, DEEPSEEK
FLOREA: Există o concentrare din ce în ce mai mare a capitalului către doar câteva companii
România începe noul an cu o economie slăbită
ILE: Cu siguranță, 2025 va fi mai bun decât 2024
Florea: Powell încearcă să facă o politică monetară mai puțin restrictivă
CUM EVOLUEAZĂ PIEȚELE DE CAPITAL?

Interesul pentru investițiile în turism crește

„Cea mai bună dovadă că suntem pe acest flux de investiții și de interes în investiții e faptul că în ultima perioadă au fost mai multe evenimente care dezbat această temă a investițiilor în turism și asta ne bucură”, spune el.

Vin și investitori străini, vin și investitori din zona de office sau de rezidențial care se gândesc să-și extindă portofoliile și spre hoteluri. Sunt oameni cu capacitate de a construi, cu capacitate financiară, pentru că au dovedit-o în atâția ani de dezvoltări imobiliare și acum venirea lor în zona turistică nu face decât bine.

Și eu zic că suntem pregătiți să-i primim atât noi ca operatori și specialiști din turism, cât mai ales clienții, turiștii noștri care așteaptă o ofertă nouă de cazare, mai ales în zonele de stațiuni, unde, din păcate, în ultima perioadă nu am avut același ritm de investiții ca în orașe”, adaugă el.

Cum se dezvoltă piața hotelieră?

Mă bucur să văd că apar hoteluri de lanț și pe litoralul românesc. Am suferit din această lipsă și una din cauzele pentru care turismul românesc de litoral nu a putut concura cu alte zone a fost și lipsa acestor hoteluri de brand. Mă bucur să văd că lanțurile se extind și în orașe, să le spun terțiare, adică pe lângă București, capitală, sau orașele imediat secundare, Cluj, Brașov, Iași, Timișoara, Oradea, Sibiu”, spune Ile.

Văd că acum apar hoteluri de lanț și în zone mai puțin umblate și care vor aduce cerere suplimentare. Deci suntem pe o tendință bună din acest punct de vedere. Cum spuneați și dumneavoastră, parțial compensează tendința negativă pe care o așteptăm datorită instabilității politice și a modificărilor fiscale.

Dar, per total, cu siguranță, 2025 va fi mai bun decât 2024”, conchide el.