- Moon Resorts atrage finanțări de la șase investitori.
- În 2024, compania are o cifră de afaceri de circa 2,5 mil. €.
- Moon Resorts vrea să ajungă la 100 de unități de cazare în 2025.
- Moon Resorts primește peste 60.000 de turiști în 2024.
- Moon Resorts este un concept turistic lansat în 2019 în România.
- Moon oferă 53 de căsuțe modulare complet echipate.
- Anul trecut are un profit de circa 35% din venituri.
Moon Resorts, un concept turistic fondat de antreprenorul român Cristian Brînză, atrage până în prezent șase investitori și finanțări de ordinul milioanelor de euro pentru dezvoltarea unei rețele de căsuțe modulare în Bușteni și Comarnic.
Advertisment
În 2024, compania raportează o cifră de afaceri de circa 2,5 mil. de euro și își propune ca până la final de an să ajungă la un portofoliu de 100 de unități de cazare. Moon Resorts operează în prezent trei locații, cu 53 de căsuțe finalizate și alte 10 în construcție.
Anul trecut primește peste 60.000 de turiști, cu o medie de peste 5.000 de vizitatori lunar. Integrează tehnologii moderne în operarea unităților, de la check-in digital, până la automatizarea curățeniei și optimizarea consumului de resurse. Iar căsuțele sunt amplasate în zone naturale slab dezvoltate turistic, dar accesibile din București. Ce urmează pentru Moon Resorts în 2025?
Titlurile zilei
Ce spune Cristian Brînză, fondator, Moon Resorts, pentru Aleph Business?
Cum ți-a venit ideea business-ului și de ce ai ales să nu te asociezi cu niciun lanț hotelier sau operator internațional?
„Păi, inițial, business-ul a fost început în plină pandemie, chiar în ziua în care s-a decretat stare de urgență, noi abia montasem primele căsuțe la Bușteni. Și cumva, din această tragică situație, a devenit o oportunitate foarte mare și ulterior am văzut apetitul oamenilor de a sta mai mult în natură, mai mult pe terasă, în grădină, decât să stea într-un hotel, unde în perioada aia era aproape interzis să te duci să te bucuri de o vacanță. Și atunci cererea foarte mare pentru astfel de locații de cazare ne-a determinat să investim din ce în ce mai mult. Investițiile au venit ulterior și de la partenerii mei, câțiva investitori care mă cunoșteau și aveau încredere în ceea ce fac și în produsul pe care vreau să-l dezvolt.
Iar legat de întrebarea cu lanțurile hoteliere, este cumva tardiv să începi cu lanțurile hoteliere înainte de a trece de pragul de 70-100 de locații de cazare. Și atunci ăsta este pasul următor pe care vrem și noi să-l facem, să ajungem la borna de 100 pentru a fi cumva interesați și să-i interesăm totodată pe cei care sunt în lanțurile mari hoteliere”, spune el.
Care sunt planurile pentru 2025 și după? Când trece compania de borna de 100 de unități de cazare?
„În 2025, ne-am focusa foarte mult pe detalii, pe facilități, pe atracții în toate trei resorturile, unde am dezvoltat foarte multe atracții, cum ar fi spauri, locuri de joacă pentru copii foarte speciale și anumite zone unicate în România în cadrul complexului. Ca oamenii să poată să aibă mai mult ce face și să-și prolungească sejurul la noi de la două zile, la trei, patru sau chiar cinci zile. Și 2025 cumva va fi finalizat cu aproape 20 de căsuțe noi, mai avem 10 aproape în construcție, sunt 10 terminate, încă 10 în construcție și o sală de evenimente foarte mare, unică ca și concept, Maseria. Este un concept reinventat din zona Italiei, în zona Comarnicului, unde peisajul este de vis și se pretează foarte bine, fiind cumva și sustenabil tot ceea ce facem noi, construim pe aproximativ 15% din terenul pe care îl deținem”, adaugă el.
Cum este sectorul HoReCa pentru un antreprenor în 2025 și ce ți-ai dori de la viitoarea guvernare?
„Sectorul HoReCa, eu consider că este relativ îmbătrânit, ca să nu spun altfel, și concepțiile vechi de hoteluri mari și așa mai departe, încă au rămas puțin în urmă, mai ales legat de partea turiștilor din străinătate. Ce mi-aș dori foarte tare de la guvernare este să faciliteze dezvoltarea de către antreprenorii tineri care vor să investească în turism și să le ofere platforme de a grăbi tot procesul ăsta de autorizare, de a grăbi toate lucrurile care pun piedici în dezvoltarea României pe partea turistică. Nu știu dacă punctual se poate face asta, dar guvernul ar putea face o platformă digitală prin care antreprenorii care întâmpină dificultăți poată să își exprime acolo nemulțumirile și să fie ajutați”, conchide el.