În prezent, o autonomie de 500 de kilometri pentru o mașină electrică nu mai e ceva ieșit din comun. Dar ce-ai spune de o autonomie de 1.500 de kilometri? Start-up-ul german Theion a pus la punct tehnologia pentru noua generație de baterii Litiu-Sulf, care va înlocui bateriile Litiu-Ion de astăzi și promite primele astfel de baterii pentru mașini electrice din 2024. Avantajele sunt numeroase.

“Sulful este omniprezent, e foarte ieftin și relativ inofensiv din punct de vedere al impactului asupra mediului.”, a declarat Paul Shearing, profesor la UCL.

Pe lângă eliminarea din construcție a metalelor rare și scumpe, ca nichel sau cobalt, bateriile cu sulf dezvoltate de Theion au o densitate energetică de 3 ori mai mare decât bateriile Litiu-Ion iar asta înseamnă că, la aceeași capacitate, o baterie cu sulf va fi de 3 ori mai mică.

Titlurile zilei

Moody’s schimbă perspectiva de rating a României de la stabil la negativ
Aurul depășește 3.000 de dolari uncia
Salariul mediu net ajunge la 5328 lei în ianuarie
Ford Otosan Craiova începe livrarea primelor mașini electrice fabricate în România
Tesla este prinsă în focul războiului comercial
UiPath cumpără compania de A.I. Peak

În plus, sulful costă doar 1% din valoarea componentelor folosite în bateriile Litiu-Ion, iar producția unei baterii Litiu-Sulf necesită doar 10% din energia necesară producerii bateriilor actuale. Și mai e un avantaj, pe care cei care au suferit arsuri din cauza supraîncălzirii bateriilor de la telefoanele mobile, îl vor recunoaște.

“Teoretic, bateriile Litiu-Sulf pot înmagazina de până la 5 ori energia bateriilor Litiu-Ion existente. Vor fi mai sigure decât bateriile convenționale Litiu-Ion, pentru că bateriile Litiu-Sulf nu conțin oxigen din oxizi metalici, care au determinat evenimentele de avalanșă termică ce au afectat până acum vehiculele electrice.”, a declarat Dave Borlace, specialist în tehnologie.