- EcoLabel ajută consumatorii să identifice produse sustenabile, cu peste 100.000 de branduri certificate în 2024.
- Zenzia Glamping, prima unitate de cazare în domuri geodezice certificată EcoLabel, promovează turismul sustenabil.
- 57% dintre deținătorii EcoLabel sunt IMM-uri, ce sprijină afaceri durabile, scrie ZF.
Tot mai multe companii europene aleg să adopte soluții sustenabile, însă pentru a deveni complet verzi este un proces lung. Uniunea Europeană lansează în 1992 EcoLabel, o schemă de certificare menită să ajute consumatorii să identifice produsele și serviciile care au un impact redus asupra mediului. În 2024, numărul de branduri certificate EcoLabel depășește 100.000 în Europa și înregistrează o creștere de 3% față de anul precedent, scrie ZF.
Advertisment
Zenzia Glamping adaugă un nou brand certificat EcoLabel în România
În România, 162 de branduri obțin certificarea EcoLabel, iar cel mai recent brand pe această listă este Zenzia Glamping. Acesta reprezintă un concept de cazare în domuri geodezice, dezvoltat de Dumitrița și Vlad Luncanu. Zenzia Glamping este prima unitate de cazare de acest tip din România care primește această certificare, dar și a treia unitate de cazare din țară cu eticheta ecologică, după două hoteluri.
Zenzia implementează măsuri ecologice precum utilizarea energiei din surse regenerabile, economisirea apei și electricității prin sisteme inteligente, produse de curățenie eco-friendly, mobilier sustenabil și parteneriate cu furnizori locali, ce contribuie astfel la un impact ecologic redus. În prezent, Zenzia operează șase domuri geodezice în Piatra Neamț și promovează un concept de „lux sustenabil” ce încurajează o legătură autentică cu natura.
Titlurile zilei
Care e impactul sustenabilității asupra turismului?
Sustenabilitatea devine un factor important pentru turiști în alegerea vacanțelor. Glampingul, spre deosebire de alte tipuri de cazare, are un impact ecologic mult mai mic, datorită utilizării energiei regenerabile și a mentalității „slow food”, care promovează produsele locale. Această formă de turism contribuie la susținerea economiei locale.
Care e distribuția certificărilor EcoLabel în Europa?
EcoLabel este o certificare acordată la nivelul Uniunii Europene, ce asigură respectarea unor standarde stricte de protecție a mediului. În România, majoritatea brandurilor certificate sunt din domeniul detergenților, vopselelor, hârtiilor igienico-sanitare și mobilierului. În 2015 se acordă primele etichete EcoLabel în România, iar anul trecut sunt certificate peste 20 de branduri.
Din punct de vedere al categoriilor de produse, 25% din totalul certificărilor sunt în domeniul turismului. Vopselele și lacurile rămân lideri de piață, cu peste 36.000 de produse certificate, urmate de produsele igienico-sanitare și textilele.
EcoLabel în Europa susține IMM-urile în promovarea opțiunilor durabile
Italia, Spania, Franța și Germania sunt lideri în certificările EcoLabel din Europa și beneficiază de sisteme naționale de sprijin puternice. Aproape 57% dintre deținătorii licențelor EcoLabel sunt IMM-uri, ceea ce arată că această certificare este accesibilă și pentru afaceri mici, ce oferă posibilitatea de a se evidenția pe o piață tot mai orientată către opțiuni durabile. În România, 162 de branduri obțin această certificare și contribuie la promovarea sustenabilității în diferite sectoare.