- Politicile tarifare ale lui Trump și scăderea apei în râuri provoacă întârzieri mari în porturile europene.
- Congestia se agravează din cauza restructurărilor și creșterii importurilor din Asia, scrie FT.
- Operatorii portuari recrutează personal și investesc în echipamente, dar soluțiile durează ani.
Politicile tarifare impuse de Donald Trump, combinate cu scăderea nivelurilor apei în râuri, provoacă o congestie severă a lanțului de aprovizionare în Europa. Aceste probleme sunt cele mai grave din perioada post-pandemică și afectează în mod special porturile din Rotterdam, Antwerpen și Hamburg, iar companiile de logistică se așteaptă ca aceste întârzieri să continue pentru încă câteva luni, scrie FT.
Advertisment
Care e impactul asupra logisticii?
Porturile europene ajung să opereze la capacitate maximă, iar barjele sunt nevoite să aștepte zile întregi pentru a încărca mărfurile.
Problemele se agravează din cauza fluctuațiilor prețurilor și restructurării rețelelor de transport maritim, care generează întârzieri semnificative în transportul containerelor.
Titlurile zilei
În plus, există riscul ca aceste întârzieri să provoace penurii de componente, deși până acum nu se înregistrează opriri majore ale producției.
Care sunt cauzele congestionării?
Printre cauzele principale ale aglomerației se numără politicile tarifare ale SUA, care modifică fluxurile comerciale globale și constrâng liniile de transport maritim să își restructureze rutele.
Problemele se agravează de scăderea nivelului apei în râul Rin, care afectează încărcarea barjelor. Pe lângă acestea, porturile europene se confruntă cu o creștere a volumelor de importuri din Asia, datorită tarifelor ridicate din SUA, care deturnează o parte semnificativă din comerțul american către Europa.
Care e răspunsul operatorilor portuari?
Operatorii de terminale se grăbesc să recruteze personal suplimentar și să investească în echipamente noi pentru a face față aglomerației.
Cu toate acestea, există incertitudini legate de cât de rapid vor putea implementa soluțiile.
Investițiile în capacitate durează ani de zile pentru a rezolva complet problema, iar unele companii de transport maritim sunt nevoite să petreacă mult mai mult timp decât de obicei pentru a colecta containere de la terminale.
Care sunt proiectele de viitor?
În ciuda eforturilor de a rezolva criza, se estimează că aglomerația nu dispare ușor. Luikenaar, directorul general al WEC Lines, consideră că investițiile în infrastructură durează mult timp, iar congestia nu este eliminată rapid.
Autoritățile portuare din Europa recunosc că există o congestionare semnificativă, dar lucrează pentru a îmbunătăți performanța în ciuda dificultăților operaționale.