- Companiile își modifică strategiile pentru a câștiga sprijinul lui Trump.
- Giganții renunță la inițiative sociale progresiste, scrie FT.
- Conservatorismul devine o nouă strategie corporativă.
Săptămâna trecută, Amazon anunță lansarea unui documentar „din culise” despre Melania Trump, produs chiar de viitoarea primă doamnă, scrie FT.
Advertisment
Gigantul tehnologic investește 40 de milioane de dolari pentru acest proiect exclusiv, după ce donează un milion de dolari comitetului de inaugurare a lui Donald Trump și promite transmiterea în direct a ceremoniei de învestire prin serviciul Prime.
Este Jeff Bezos un aliat strategic al administrației Trump?
Înainte de alegerile prezidențiale din noiembrie, Jeff Bezos, fondatorul Amazon, renunță la planurile publicației sale The Washington Post de a sprijini candidatul democrat.
Titlurile zilei
După victoria lui Trump, Bezos laudă inițiativele acestuia de reducere a reglementărilor și participă la o cină personală la Mar-a-Lago, reședința președintelui.
Această colaborare reflectă adaptarea liderilor de afaceri la schimbările politice cauzate de controlul republican asupra Congresului.
Care sunt ajustările corporative la noile direcții conservatoare?
Tendința companiilor de a se alinia la noile orientări conservatoare amintește de sprijinul corporativ pentru justiția socială din 2020.
În prezent, însă, multe corporații își ajustează strategiile pentru a se conforma unui climat politic mai conservator. Aceste schimbări includ vizite frecvente la Mar-a-Lago, donații substanțiale și colaborări cu persoane din cercul apropiat al lui Trump.
Care sunt transformările corporative și sociale?
Victoria lui Trump accelerează revenirea la poziții politice și sociale mai conservatoare.
Multe companii desființează departamentele de diversitate, echitate și incluziune, reduc sprijinul pentru organizațiile de diversitate rasială și abandonează inițiativele dedicate combaterii schimbărilor climatice. Acestea evită orice element asociat cu mișcările „woke” în documentele oficiale și campaniile publicitare.
Meta este un exemplu al noilor tendințe
Meta relaxează politicile de moderare a conținutului și îl include pe Dana White, un apropiat al lui Trump, în consiliul său de administrație.
Compania abandonează obiectivele de diversitate rasială și de gen și reorganizează pozițiile interne legate de diversitate.
Fondatorul Mark Zuckerberg continuă să promoveze o cultură corporativă care încurajează agresivitatea și critică ceea ce el a numit „cultura castrată” în aparițiile publice.