• Județul Arad investește în drumuri și infrastructură, colaborează cu Ungaria pentru a se pregăti de intrarea în Schengen, scrie ZF.
  • Autoritățile încep să deschidă drumuri modernizate, pentru a sprijini dezvoltarea locală.
  • Intrarea în Schengen aduce beneficii importante, cum ar fi timpi mai mici la frontieră și mai multe oportunități pentru afaceri și muncă.

Județul Arad începe în urmă cu aproape zece ani în urmă să investească în modernizarea drumurilor județene, în colaborare cu autoritățile maghiare, pentru a facilita accesul la frontiera cu Ungaria, scrie ZF.

Aceste drumuri au rămas neutilizate din cauza blocării aderării României la Schengen, dar autoritățile locale încep acum curățarea acestora pentru a le redeschide traficului rutier.

De ce se confruntă Aradul cu dificultăți în atragerea de investiții?

În ciuda șomajului scăzut în Arad (1-2%), județul se confruntă cu dificultăți în atragerea de investiții și forță de muncă.

Titlurile zilei

ATINGE BCE OBIECTIVUL DE 2%?
CÂT COSTĂ MASA DE CRĂCIUN?
ALBANIA INTERZICE TIKTOK
PIB-UL MARII BRITANII STAGNEAZĂ ÎN T3
ROBOR LA 3 LUNI STAGNEAZĂ LA 5,91%
CINE E CRIN ANTONESCU?

Deși companiile aduc angajați din localități aflate la 100 km distanță, blocarea accesului din Ungaria îngreunează recrutarea de muncitori de peste graniță.

Primarul Călin Bibarț susține că multe persoane din Ungaria doresc să lucreze în România, dar nu pot ajunge ușor din cauza punctelor de trecere a frontierei care sunt încă închise.

Cum contribuie proiectele de infrastructură relației Arad-Ungaria?

Aradul mizează pe relația cu Ungaria încă din 2015, prin finalizarea drumului Nădlac – Csanadpalota, realizat în cadrul unui proiect de frontieră româno-ungar cu o valoare de peste 5,6 milioane de euro.

Acest drum are o istorie de peste 270 de ani, folosit pentru deplasările religioase între cele două țări.

Cum se pregătește județul pentru aderarea la Schengen?

Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean, spune că Aradul este pregătit pentru aderarea la Schengen, ce are cinci dintre cele 20 de puncte de trecere a frontierei româno-maghiară: Nădlac-Csanadpalota, Pecica-Battonya, Variașu Mic-Dombegyhaza, Grăniceri-Elek și Iermata Neagră-Denesmajor.

Modernizarea infrastructurii de frontieră din județul Arad este posibilă datorită fondurilor europene obținute prin proiectul Interreg România-Ungaria, care permite modernizarea a peste 50 km de drumuri în zona de graniță.

Aceste îmbunătățiri reduc timpul de deplasare și contribuie la creșterea mobilității forței de muncă în cele 11 zone industriale din județ.

Aradul are progrese semnificative și în domeniul transporturilor. Deschiderea Vămii Nădlac 2 în 2015 transformă județul într-o importantă poartă rutieră, iar modernizarea căii ferate Curtici-Arad în 2016 permite accesul trenurilor de mare viteză din vestul Europei. Aeroportul Arad, cu Terminalul T2 inaugurat în 2016, primește zboruri din zona Schengen.