• Campania „Spune-i pe nume” inițiată de ENROUSH promovează reducerea TVA-ului pentru produsele de igienă intimă, normalizarea discuțiilor despre menstruație și educarea publicului.
  • Peste 100.000 de semnături sunt adunate, iar implicarea a mai mult de 100 de persoane publice, inclusiv influenceri și artiști, contribuie la creșterea vizibilității și susținerii campaniei.
  • ENROUSH organizează evenimente precum „Muzeul Improvizațiilor Menstruale” pentru a adresa problema accesului limitat la produse menstruale și pentru a aduna sprijin din partea societății civile, a domeniului medical și a business-ului.

Campania „Spune-i pe nume” lansată de ENROUSH are ca scop reducerea TVA-ului pentru produsele de igienă intimă, un demers care promovează normalizarea discuțiilor despre menstruație și educarea publicului.

Campania luptă împotriva sărăciei menstruale și încurajează autoritățile să adopte măsuri pentru reducerea taxelor pe produsele de igienă intimă.

Petiția adună 100.000 de semnături

Peste 100.000 de semnături sunt adunate, fapt ce semnalează că România este pregătită pentru schimbare. Această mobilizare este posibilă grație implicării a mai mult de 100 de persoane publice, inclusiv influenceri, jurnaliști, artiști și lideri de opinie, care susțin cauza prin postări și apeluri la acțiune.

Titlurile zilei

GOOGLE ARE VENITURI DE 90,2 MLD. $ ÎN T1
CUM SE MIȘCĂ BVB?
NE VOM ÎMPRUMUTA EXTERN DUPĂ ALEGERI?
RETAILERUL E AFECTAT DE INCERTITUDINE
CUI ÎI APARȚINE VIITORUL?
BANII CÂȘTIGĂ TEREN

Muzeul Improvizațiilor Menstruale” arată realitatea femeilor afectate de lipsa accesului la produse menstruale

Pentru a sublinia importanța campaniei, ENROUSH organizează „Muzeul Improvizațiilor Menstruale” pe 9 aprilie 2025, un eveniment care aduce în fața publicului realitățile femeilor care sunt nevoite să improvizeze soluții nesigure din cauza lipsei accesului la produse menstruale.

Evenimentul are loc la Galeria Galateca și reunește reprezentanți din societatea civilă, domeniul medical și business pentru a susține cauza.

Care e mesajul campaniei?

Carmen Lumină, fondatoarea ENROUSH, subliniază că semnăturile obținute sunt o dovadă că rușinea nu mai are loc, iar menstruația nu trebuie să fie privită ca un lux. ENROUSH continuă să lupte pentru drepturi egale în sănătatea intimă și pentru eliminarea sărăciei menstruale. Printre susținătoarele evenimentului se numără Carmen Grebenișan, Sânziana Negru și Lorena Buhnici.