• John Galliano își anunță, pe Instagram, plecarea de la Maison Margiela.
  • Plecarea designerului britanic aduce o perioada de incertitudine pentru viitorul casei de modă, potrivit The Independent.
  • Galliano nu vrea să anunțe acum motivele plecării sale, dar spune că le va menționa la momentul potrivit.

Designerul britanic John Galliano, în vârstă de 64 de ani, pleacă de la Maison Margiela, după 10 ani în rolul de director de creație. Anunțul e făcut pe Instagram, unde Galliano exprimă recunoștință față de echipă și față de valorile modei etice și sustenabile promovate alături de Margiela, scrie The Independent.

Care este evoluția casei de modă sub influența lui John Galliano?

Galliano s-a alăturat casei de modă ca director de creație la patru ani după ce predecesorul său, fondatorul Martin Margiela, a părăsit brandul în 2010.  Galliano a lucrat înainte pentru Dior.

După plecarea sa de la Dior, Galliano adoptă o latură mult mai discretă. Această schimbare se reflectă și în estetica colecțiilor sale, unde modelele poartă adesea materiale precum tul și plasă sau își acoperă fața cu articole vestimentare, ceea ce sugerează un sentiment de intimitate și o redefinire a modului în care poveștile se transmit prin modă.

Titlurile zilei

ROMÂNIA INTRĂ-N SCHENGEN TERESTRU
DOMINANȚA BITCOIN SCADE, DAR PIAȚA CRIPTO CREȘTE
INVESTIȚIA E BANUL ÎNVĂȚĂTURII
ÎN CE POȚI INVESTI ÎN 2025?
ALEGERILE SCHIMBĂ OBICEIURILE DE CONSUM
ROMÂNUL SE INTERESEAZĂ DE INVESTIȚII

În privința influențelor, atât Galliano, cât și Martin Margiela împărtășesc o pasiune comună pentru literatura franceză și pentru esteticile secolului al XVIII-lea, elemente care se regăsesc și în colecțiile lui Galliano. Designerul britanic nu își atribuie munca predecesorului său, ci reinterpretază aceste influențe pentru a crea un nou drum, modern și adresat unei audiențe mai tinere, în timp ce menține respectul față de valorile originale ale casei Margiela.

Maison Margiela face parte din grupul de fashion OTB Brands, care atinge în 2023 venituri de 1,9 miliarde de euro, în creștere cu 10,2% față de 2022.

Maison Margiela continuă să fie un liber important al grupului de fashion. Vânzările sunt în creștere în 2023 cu 23% față de anul precedent. Casa de modă are o bază de consumatori în Asia, China și Coreea de Sud, unde brandul raportează o creștere a vânzărilor cu 72,4%. Datorită spectacolului său remarcabil de haute couture din 2024 de la Paris, proiectat de directorul de creație John Galliano, Maison Margiela începe 2024 cu o poziție puternică în grupul OTB.

Ce urmează pentru Maison Margiela?

Odată cu plecarea lui John Galliano de la Maison Margiela după 10 ani în rolul de director de creație, casa de modă franceză se confruntă cu o perioadă de incertitudine. Plecarea designerului ridică întrebări despre viitorul casei și despre cine îi va lua locul.

Există speculații că Matthieu Blazy, actualul director de creație de la Bottega Veneta, preia rolul de lider la Chanel, ceea ce deschide întrebări despre următorul pas al lui Galliano în carieră. În acest context, industria modei așteaptă să vadă cum se reorganizează Maison Margiela și care va fi direcția artistică în urma acestei schimbări.