• Elliott Hill, fost executiv Nike, revine ca noul CEO după demisia lui John Donahoe.
  • Investitorii reacționează pozitiv, iar acțiunile Nike au crescut cu peste 10%.
  • Schimbarea vine în contextul unor critici legate de lipsa inovației și de scăderea vânzărilor.

Nike anunță că John Donahoe va fi înlocuit ca CEO, iar Elliott Hill va prelua conducerea. Decizia nu a fost o surpriză totală, pentru că analistii și investitorii au cerut o schimbare la vârful companiei. Speculațiile au fost amplificate după ce Pershing Square Capital, condus de investitorul activist Bill Ackman, cumpără o participație semnificativă în Nike.

După anunțul numirii lui Hill, acțiunile Nike cresc cu peste 10% în tranzacțiile de după orele de program. Analistul Piral Dadhania de la RBC Capital Markets a subliniat că „schimbarea este binevenită la Nike”, prin prisma experienței vaste a lui Hill în sectorul sportiv și cunoștințele sale despre cultura companiei.

Cu ce povocări vine funcția de CEO pentru Hill?

Chiar dacă Hill are experiență în spate, întrebările persistă cu privire la „adâncimea băncii” de lideri din cadrul companiei. Criticile aduse conducerii anterioare s-au concentrat pe lipsa inovației și pe dependența excesivă de modelele retro. În plus, Nike se confruntă cu o scădere a vânzărilor care ar putea marca cea mai slabă performanță a companiei în ultimele decenii.

Titlurile zilei

DONALD TRUMP LANSEAZĂ MEMECOIN-UL $TRUMP
CE URMEAZĂ PENTRU TIKTOK?
URMEAZĂ O COLABORARE GATES-TRUMP?
ROXANA CHIRIȚOIU MERGE LA DAVOS
CE SE ALEGE DE ENERGIE?
BM REDUCE PROGNOZA PENTRU ROMÂNIA

Elliott Hill nu este un străin pentru Nike; el a început ca intern în 1988 și a ocupat diverse funcții de conducere pe parcursul carierei sale de 32 de ani. Revenirea este parte dintr-o strategie mai amplă de a readuce veterani ai brandului în poziții cheie. Recent, Nicole Hubbard Graham revine ca director de marketing, iar Tom Peddie se întoarce pentru a reconstrui relațiile cu retailerii.

Decizia de a-l numi pe Elliott Hill ca noul CEO al Nike reflectă o abordare strategică menită să răspundă provocărilor actuale ale companiei. Deși există optimism în rândul investitorilor, va dura timp pentru a evalua impactul real al acestei schimbări asupra performanței financiare și inovării produselor Nike.