- Inflația estimată în România depășește 5% în 2025, iar riscul de recesiune este în creștere.
- Asociația CFA România și Alpha Bank promovează inițiative de educație financiară pentru toate vârstele.
- Campania „Generația Independentă”, oferă soluții practice pentru adaptarea la noile realități economice.
În 2025, România se confruntă cu un climat economic tot mai tensionat. Încrederea în economie scade, inflația se menține peste pragul de 5%, iar riscul de recesiune se accentuează. Pe lângă politicile macroeconomice, tot mai multe voci din mediul profesional atrag atenția asupra nevoii de schimbare în comportamentele financiare personale, se arată într-un comunicat CFA România.
Advertisment
Florentina Almăjanu, director general al Asociației CFA România, subliniază că educația financiară nu mai este doar despre bugete și economii, ci devine o formă de protecție personală și profesională. „Momentul potrivit pentru a începe este chiar acum”, afirmă aceasta, insistând pe urgența unui demers la nivel individual.
România are încă mult de recuperat la capitolul educație financiară
Chiar dacă în ultimii ani au fost lansate mai multe inițiative locale în domeniul educației financiare, iar sondajele OECD indică o ușoară evoluție pozitivă, România rămâne la coada clasamentelor europene la acest capitol. Lipsa cunoștințelor de bază duce la comportamente riscante, de la împrumuturi impulsive, până la investiții hazardate.
Titlurile zilei
Într-o lume în care tehnologia, inclusiv inteligența artificială, influențează din ce în ce mai mult deciziile individuale, o bază solidă de cunoștințe financiare devine un avantaj competitiv real. Tehnologia poate sprijini deciziile bune, dar fără o minimă înțelegere a riscurilor și oportunităților financiare, utilizatorii pot fi expuși unor pierderi greu de recuperat.
Ce fac proiectele CFA România?
Asociația CFA România răspunde acestor provocări prin proiecte adaptate publicului larg. Un exemplu este reinterpretarea poveștii clasice „Punguța cu doi bani”, transformată într-un basm cu tematică financiară, care aduce educația în limbajul copiilor și adolescenților.
Un alt instrument este testul de independență financiară adresat tinerilor, menit să evalueze nivelul de autonomie în gestionarea banilor. Aceste proiecte pun accentul pe înțelegerea banilor ca formă de libertate și stabilitate, într-o societate tot mai dominată de consum și presiunea digitală.
Campania „Generația Independentă” continuă cu noi soluții pentru toate vârstele
În parteneriat cu Alpha Bank România, Asociația CFA România continuă în 2025 campania „Generația Independentă”, care își propune să ofere tactici și instrumente utile pentru toate categoriile de vârstă.
„O populație educată financiar este mai sigură, mai încrezătoare și mai rezilientă. Este o populație care nu se teme de crize, ci le înfruntă pregătită, care știe să se adapteze, să investească și să construiască”, declară Tiberiu Mercurian, director Direcția Marketing la Alpha Bank România.