• Vânzările de la Monterey Car Week scad față de 2022, cu o medie mai mică a prețurilor, scrie CNBC.
  • Mașinile de top sunt cele mai afectate, iar supercarurile moderne devin tot mai căutate.
  • Tinerii colecționari preferă supercarurile moderne și ridică îngrijorări cu privire la speculațiile pe piață.

Monterey Car Week este un test important pentru piața mașinilor de colecție, cu aproximativ 1.140 de mașini clasice scoase la licitație și vânzări estimate între 367 și 409 milioane de dolari, scrie CNBC.

Deși valoarea totală a vânzărilor scade față de apogeul din 2022, piața rămâne volatilă, iar cel mai slab sector este cel al mașinilor de top, unde numărul celor cu prețuri de 10 milioane de dolari sau mai mult este mult redus față de anii anteriori. Prețul mediu al unei mașini vândute este mai mic decât în anul anterior și reflectă o scădere a cererii pentru modelele din anii 1950 și 1960.

Schimbarea preferințelor noilor colecționari și creșterea cererii pentru supercaruri moderne afectează piața mașinilor clasice

Criza generată de schimbările în gusturile noilor colecționari, mai tineri, și preferința pentru mașinile moderne, accesibile și mai practice, provoacă scăderi în prețurile mașinilor vechi. În același timp, supercarurile moderne, în special cele din anii 1980, 1990 și 2000, înregistrează o creștere a cererii.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

În ciuda acestei schimbări, există îngrijorări cu privire la suprasaturarea pieței de supercaruri moderne, care pot deveni investiții speculative. Licitațiile includ loturi notabile, precum Ferrari-uri din anii 1960, iar unele mașini rare, precum Bugatti Divo din 2020, ating valori de până la 9 milioane de dolari.