- Finfluencers oferă sfaturi financiare pe rețelele sociale, dar mulți dintre ei au abilități financiare scăzute, iar recomandările lor duc adesea la pierderi financiare, scrie Politico.
- FCA se confruntă cu dificultăți în eliminarea rapidă a conținutului ilegal de pe platformele sociale, depinzând de Big Tech pentru a acționa mai rapid.
- Autoritățile financiare ajustează reglementările și impun sancțiuni pentru promovarea ilegală a produselor financiare, dar necesită mai multă cooperare din partea platformelor online.
Finfluencers sunt vedete de pe rețelele sociale, precum TikTok, Instagram și YouTube, care oferă sfaturi financiare și promisiuni de averi imense, potrivit Politico.
Advertisment
Autoritățile britanice sunt îngrijorate că aceste sfaturi induc în eroare tinerii și îi fac să-și piardă economiile. Conform unui studiu al Swiss Finance Institute, mulți dintre acești influenceri nu au abilități financiare adecvate și adesea oferă recomandări care duc la pierderi financiare. În ciuda acestui fapt, influencerii cu abilități scăzute au mai mulți urmăritori și influență decât cei cu rezultate pozitive.
Finfluencers creează riscuri financiare
Problema se agravează de faptul că aceste recomandări financiare ilegale se răspândesc rapid pe platformele online, iar autoritățile de reglementare, cum ar fi Autoritatea de Conduită Financiară din Marea Britanie (FCA), depind de companiile de tehnologie pentru a elimina conținutul periculos.
Titlurile zilei
Aceste platforme, însă, nu acționează suficient de rapid, iar impactul poate fi dăunător pentru utilizatori.
FCA sancționează finfluencers, iar autoritățile adaptează reglementările pentru a proteja consumatorii de sfaturi financiare online ilegale
FCA începe să ia măsuri, inclusiv și sancționează finfluencers pentru promovarea ilegală a produselor financiare, dar se confruntă cu provocări legate de reglementarea acestor activități la nivel internațional și de jurisprudență. În ciuda acestui lucru, autoritățile subliniază necesitatea ca platformele de social media să își asume responsabilitatea de a supraveghea conținutul.
În acest context, mai multe autorități financiare își adaptează reglementările pentru a oferi mai multă transparență și protecție consumatorilor, într-un efort de a contracara riscurile legate de sfaturile financiare online.