- 38 unități închise 2022–2025 și doar 4 deschise, Valeo taie costuri
- 350.000 locuri de muncă pot dispărea până în 2030, avertizează Clepa
- −13% acțiunea Valeo după noua strategie; venituri 2025 la 20,5 mld €
Valeo spune că industria auto intră într-o „transformare darwinistă” și cere intervenția rapidă a Bruxelles-ului împotriva presiunii chineze. Fără măsuri, compania anunță că „majoritatea” restructurărilor viitoare lovește Europa, unde piața rămâne anemică. Comisia Europeană pregătește răspunsul industriei, inclusiv revizuirea țintei pentru motoare termice din 2035 și reguli de conținut european.
Advertisment
Concurența chineză și lanțurile valorice
Valeo invocă dumpingul tehnologic și blocajele de aprovizionare (inclusiv cazul Nexperia) și spune că Europa trebuie să-și protejeze lanțurile strategice. Furnizorii europeni raportează pierderi de locuri de muncă în creștere, iar Clepa vede până la 350.000 de joburi în risc până în 2030.
Scenariul tăierilor: Europa, prima lovită
Între 2022 și 2025, Valeo închide 38 de unități și deschide doar patru. Compania mizează pe profit și cash, anunță costuri de restructurare de 100 mil. €/an din 2026 (peste cele 400 mil. € deja suportate) și spune că viitoarele reduceri se concentrează în Europa.
Titlurile zilei
Piață anemică, acțiune în picaj
Pentru 2025, veniturile estimate sunt 20,5 mld. €, cu 7 mld. sub ținta din planul 2022. Anunțurile trimit acțiunea Valeo la −13% în ziua prezentării. Compania caută creștere în SUA, India și China, în timp ce cere UE reguli clare și sprijin pentru producția europeană.