- România produce peste 560.000 de mașini în 2024, cu 10% mai mult ca în 2023, scrie ZF.
- Uzina din Craiova depășește 250.000 de unități și funcționează la peste 90% capacitate.
- Fabrica din Craiova crește la 6.600 de muncitori și evită restructurările din Europa.
Industria auto românească înregistrează în 2024 cel mai bun an din istorie, cu peste 560.000 de mașini produse la uzinele din Craiova și Mioveni, scrie ZF.
Advertisment
Aceasta marchează o creștere de 10% față de 2023 și confirmă tendința ascendentă a ultimilor trei ani.
În timp ce producția auto europeană se confruntă cu dificultăți și o ușoară scădere, România reușește să își consolideze poziția, în ciuda presiunii concurențiale din partea producătorilor chinezi.
Titlurile zilei
Care sunt modelele care susțin creșterea?
Succesul producției auto din România este susținut de modelele Ford Transit și Tourneo Courier, Ford Puma, dar și de noua generație Dacia Duster.
Aceste modele asigură un volum de producție record deoarece sunt extrem de cerute atât pe piața europeană, cât și pe alte piețe internaționale.
Care este perfomanța Ford Otosan?
Ford Otosan s-a impus ca lider al creșterii producției auto în România. În 2024, uzina de la Craiova depășește pragul de 250.000 de unități asamblate într-un singur an, iar în ultimele trei luni funcționează la peste 90% din capacitate.
Acest rezultat demonstrează eficiența și stabilitatea investiției făcute de Ford Otosan în România.
Care este impactul tranzacției Ford Otosan?
Preluarea fabricii Ford de la Craiova de către Ford Otosan în 2022 s-a dovedit a fi o decizie strategică benefică pentru industria auto românească.
În timp ce alte fabrici Ford din Europa sunt afectate de restructurări și reduceri de personal, uzina din Craiova nu doar că evită aceste probleme, dar își crește numărul de angajați.
În 2024, numărul salariaților ajunge la peste 6.600, după angajarea a 1.300 de muncitori noi.
Astfel, România își consolidează poziția ca un important centru de producție auto european, ce demonstrează capacitatea de a atrage investiții și de a susține o industrie competitivă, chiar și în condiții economice dificile.