• Trenurile CFR Călători înregistrează întârzieri și condiții precare, în ciuda posibilității de a accesa 3 miliarde de euro din PNRR pentru modernizarea căilor ferate, scrie ZF.
  • Guvernul taie fondurile pentru infrastructura feroviară și le mută pe împrumuturi și pierde oportunitatea de a dezvolta sistemul feroviar.
  • Companiile private câștigă cotă de piață pe rutele importante și oferă trenuri noi și mai confortabile față de CFR Călători.

Trenurile CFR Călători întâmpină, ca în fiecare an, întârzieri semnificative, condiții precare în vagoane și lipsa aerului condiționat, în ciuda posibilității de a accesa 3 miliarde de euro din PNRR pentru modernizarea căilor ferate, conform ZF.

În schimb, guvernul taie o parte din finanțarea pentru infrastructura feroviară și o mută pe împrumuturi, ceea ce duce la pierderea unei oportunități de dezvoltare a sistemului feroviar.

Trenurile vechi CFR afectează confortul pasagerilor, iar companiile private câștigă teren

În România, sistemul feroviar nu este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor de mai bine de două decenii, iar trenurile vechi continuă să circule pe rutele principale. CFR Călători are o vârstă medie a locomotivelor de 51 de ani și a vagoanelor de 32 de ani.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Deși compania derulează un program de modernizare cu fonduri PNRR, cum ar fi renovarea unor vagoane și achiziția de locomotive electrice, lipsa trenurilor moderne și a sistemelor de climatizare eficiente continuă să afecteze confortul pasagerilor. Companiile private câștigă cotă de piață pe rutele principale, cum ar fi București-Brașov și București-Constanța și oferă trenuri noi, mai rapide și mai confortabile.