Sosirea lui Elon Musk la Twitter a provocat scăderi ale veniturilor din publicitate

Principalele entităţi care făceau publicitate pe Twitter şi-au redus cheltuielile după preluarea de către Elon Musk, potrivit estimărilor compilate pentru Reuters de firma de cercetare Pathmatics, citat de Reuters.

Paisprezece dintre cei mai importanţi 30 de agenţii au încetat orice fel de publicitate pe platformă după ce Musk a preluat conducerea, pe 27 octombrie, potrivit estimărilor Pathmatics. Patru agenţii au redus cheltuielile cu 92% – 98,7% încă din săptămâna de dinaintea preluării până la sfârşitul anului.

În general, cheltuielile de publicitate ale primelor 30 de companii au scăzut cu 42%, la o valoare estimată de 53,8 milioane de dolari pentru lunile noiembrie şi decembrie combinate, potrivit Pathmatics, în pofida creşterii cheltuielilor de către şase firme.

Pathmatics a precizat că cifrele neraportate anterior privind publicitatea pe Twitter sunt estimări. Firma îşi bazează estimările pe tehnologiile care urmăresc reclamele pe browserele desktop şi pe aplicaţia Twitter, precum şi pe cele care imită experienţa utilizatorului.

Dar compania a precizat că aceste estimări nu iau în considerare ofertele pe care le pot primi agenţii de publicitate de la Twitter, sau tendinţele şi conturile promovate. „Este posibil ca datele privind cheltuielile să fie mai mari pentru unele mărci” dacă Twitter oferă stimulente, a declarat Pathmatics într-un e-mail.

În cadrul unui eveniment din noiembrie pe Twitter Spaces, Musk, abordând problema companiilor care opresc reclamele, a spus că înţelege dacă agenţii de publicitate „vor să le acorde un minut”. El a adăugat că „cel mai bun mod de a vedea cum evoluează lucrurile (la Twitter) este să foloseşti Twitter”.

Publicaţia The Information, axată pe tehnologie, citând detalii oferite miercuri de un director de top din domeniul publicităţii de la Twitter în cadrul unei şedinţe a personalului, a raportat că veniturile Twitter din trimestrul al patrulea au scăzut cu aproximativ 35% faţă de anul trecut din cauza unei scăderi a publicităţii.

Twitter a înregistrat o pierdere de 270 de milioane de dolari în cele trei luni încheiate la 30 iunie, la venituri totale de aproximativ 1,18 miliarde de dolari.

Estimările Pathmatics arată că principalele surse de venituri ale Twitter vor continua să fie bulversate până în 2023, în urma unei retrageri din partea mărcilor de consum de top.

Twitter a adoptat o serie de iniţiative pentru a recâştiga agenţii de publicitate, oferind unele anunţuri gratuite, ridicând interdicţia privind publicitatea politică şi permiţând companiilor un control mai mare asupra poziţionării anunţurilor lor.

„Sunt, sincer, stimulente cu adevărat uimitoare. Sincer, nu am văzut niciodată un astfel de stimulent din partea niciunui agent”, a declarat Molly Lopez, proprietara agenţiei de publicitate HITE Digital Miami.

Coca-Cola a oprit cheltuielile la jumătatea lunii noiembrie, după ce la începutul lunii a cumpărat reclame pe Twitter în valoare estimată de 1,1 milioane de dolari, în timp ce cheltuielile HBO s-au prăbuşit la aproximativ 38.000 de dolari în decembrie, de la aproximativ 1,1 milioane de dolari în noiembrie, a constatat Pathmatics.

Coca-Cola a refuzat să comenteze. Purtătorul de cuvânt al HBO, Chris Willard, nu a făcut niciun comentariu cu privire la specificul cheltuielilor de publicitate, dar a declarat că „vom evalua platforma sub noua sa conducere şi vom determina paşii următori corespunzători”.

Dintre mărcile de consum, producătorul de ketchup Heinz, Kraft Heinz şi producătorul de mâncare Stouffers Nestle SA au oprit orice fel de publicitate, potrivit estimărilor Pathmatics. Heinz şi Nestle au refuzat să comenteze.

Retailerul de masă Target şi operatorul de magazine Kohls Corp au renunţat, de asemenea, la publicitatea pe Twitter de Black Friday, una dintre cele mai mari zile de cumpărături din an, arată estimările. Kohls nu a răspuns solicitărilor de comentarii.

Cu toate acestea, Apple şi PepsiCo şi-au majorat cheltuielile, potrivit Pathmatics.

Apple nu a răspuns la solicitările de comentarii. PepsiCo a refuzat să comenteze.

Sosirea lui Musk la Twitter a exacerbat o scădere a publicităţii care a început în septembrie, după ce Reuters a raportat că promoţiile au apărut alături de tweet-uri care solicitau pornografie infantilă.

Cele mai multe companii au încetat să mai cheltuiască în noiembrie, arată estimările, în aceeaşi lună în care Musk a restabilit conturile suspendate şi a permis demersurile unor escroci care s-au dat drept corporaţii.

Compania de telecomunicaţii AT&T Inc şi furnizorul de alimente pentru animale de companie Mars Inc au redus cheltuielile în septembrie din cauza îngrijorărilor legate de siguranţa mărcii.

În timp ce companiile s-au retras de pe Twitter, au menţinut şi, în unele cazuri, au sporit publicitatea pe Facebook şi Instagram ale Meta Platform Inc. şi pe aplicaţia TikTok, potrivit Pathmatics.

AT&T a declarat că a întrerupt publicitatea în septembrie din cauza „preocupărilor legate de conţinutul care apare alături” de reclamele sale. Compania a discutat cu Twitter în legătură cu preocupările sale, potrivit unei persoane familiare cu gândirea AT&T.

Mars a declarat că „suspendarea sa rămâne în vigoare”.

Companiile au redus, de asemenea, numărul de tweet-uri. Până la 19 ianuarie, Target şi producătorul de cereale Special K Kellogg nu mai scriseseră pe Twitter din octombrie; iar Coca-Cola şi retailerul de electronice Best Buy au întrerupt tweeting-ul în noiembrie, potrivit unei analize Reuters.