România vrea să cumpere 20 de trenuri electrice

Autoritatea pentru Reformă Feroviară anunţă că deschide seria achiziţiilor de material rulant prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi organizează licitaţie pentru achiziţionarea a 20 de trenuri electrice.

Anunţul a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice

„Menţionăm că a fost lansată, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum şi achiziţionarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini”, anunţă ARF.

Perioada de mentenanţă şi de reparaţii este de 15 ani. De asemenea, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, prin încheierea unui act adiţional. Trenurile achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate.

Acestea vor circula pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi, Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava, Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia, Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia, Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia şi Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

„Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA şi 2.374.592.589,90 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, „Componenta 4 – Transport durabil” şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, a precizat ARF.

Durata contractului va fi de 208 luni, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ. Ofertele sunt aşteptate până pe 26 septembrie.