România va propune amânarea cu 5 ani, până în 2040, a interdicţiei de punere pe piaţă a autoturismelor cu combustie internă, a anunţat marţi ministrul Mediului, Tánczos Barna, care participă la Luxemburg la Consiliul de Mediu.

Ministrul Mediului anunţă dezbateri cruciale, marţi, la Luxemburg despre pachetul legislativ al UE privind tranziţia verde în cadrul Consiliului de Mediu.

Tánczos Barna susţine că trebuie adoptată o poziţie comună care creează echilibru între ambiţie, realităţile circumstanţelor naţionale şi atenuarea impactului social, pentru a nu adânci diferenţele economice dintre statele membre.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

El spune că va cere ca Fondul Social pentru Climă să beneficieze de un buget robust, prin care populaţia să poată fi ajutată să se adapteze la noile tehnologii verzi.

Ministrul a precizat că Fondul implică introducerea unei taxe noi pentru dioxidul de carbon, dar, având în vedere preţurile de carburanţi, România va aborda „cu reţineri acest subiect”.

„Tranziţia la un transport rutier cu emisii zero trebuie să ţină cont de nivelul tehnologic al industriei şi a parcului auto, respectiv de posibilităţile financiare ale consumatorilor. Din cauza preţului mare al maşinilor electrice, în prezent majoritatea populaţiei nu îşi permite cumpărarea unui autovehicul electric. De aceea, propunem un compromis, şi anume amânarea cu 5 ani, până în 2040, a interdicţiei de punere pe piaţă a autoturismelor cu combustie internă. Printr-o tranziţie etapizată, vom reuşi să protejăm industria autohtonă de autoturisme şi locurile de muncă legate de aceasta”, a scris pe Facebook Tánczos Barna.

Acesta aduagă că va susţine ca Fondul de Modernizare să ofere, în continuare, că măsură tranzitorie, posibilitatea de finanţare a dezvoltării reţelei de gaze naturale în România.