• România este unul dintre cei mai mari producători de biciclete din Europa.
  • România ocupă locul al doilea în Uniunea Europeană după Portugalia, cu o producție de 1,5 milioane de biciclete în 2023.
  • “Fenomenul ciclismului este subapreciat în România, în ciuda creșterii cererii și a numărului tot mai mare de participanți la competițiile de ciclism”, spune Mircea Rasovan pentru ZF.
  • Lipsa infrastructurii dedicate bicicletelor rămâne o problemă majoră, iar România nu dispune de statistici clare cu privire la numărul de biciclete aflate în circulație.

România e al doilea producător de biciclete din Uniunea Europeană, însă acest succes nu se reflectă în infrastructura insuficientă și în subaprecierea fenomenului ciclismului din țară. Deși cererea pentru biciclete crește, iar evenimentele de ciclism sunt tot mai populare, problemele legate de lipsa de statistici clare, infrastructura deficitară și numărul mic de mecanici specializați continuă să împiedice dezvoltarea acestui sector, scrie ZF.

România e mare producător de biciclete, dar cu infrastructură deficitară

România ocupă locul al doilea în Uniunea Europeană în ceea ce privește producția de biciclete, cu o capacitate anuală de 1,5 milioane de unități. Cu toate acestea, infrastructura dedicată ciclismului este în continuare insuficientă, iar fenomenul este subapreciat la nivel național.

„Fenomenul este subapreciat, nu există statistici cu privire la numărul de biciclete aflate acum în circulaţie şi care e flota totală din România. Noi încercăm să facem nişte estimări ţinând cont de ceilalţi vânzători de biciclete cu care colaborăm, dar nu e un studiu exact. Mi se pare că nu e dată importanţa cuvenită bicicletelor şi fenomenului în sine. Vedem acest lucru de la infrastructura care întârzie să apară până la aceste statistici clare care nu există“, explică Mircea Rasovan pentru ZF.

Titlurile zilei

BET CREȘTE CU 2,4% ÎN 2025
CHISĂLIȚĂ E NOUL PREȘEDINTE ROMGAZ
BET CREȘTE CU 0,3% MARȚI
CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
LYFT CUMPĂRĂ FREE NOW pentru 175 mil. €
CE URMEAZĂ PENTRU 3DINBOX ÎN 2025?

Cererea de biciclete crește, iar evenimentele de ciclism sunt în expansiune

În ciuda infrastructurii limitate, cererea pentru biciclete crește semnificativ în ultimii ani. Vânzările de biciclete sunt în continuă expansiune, iar numărul participanților la competițiile de ciclism crește constant. Evenimentele dedicate ciclismului, precum Turul României, atrag nu doar profesioniști, dar și amatori. Acest lucru demonstrează interesul tot mai mare pentru acest sport în rândul publicului.

Lipsa mecanicilor specializați este o provocare pentru iubitorii de ciclism

Unul dintre obstacolele majore în dezvoltarea ciclismului în România este lipsa mecanicilor specializați în întreținerea bicicletelor. Deși există un cadru legislativ care reglementează meseria, nu există școli sau programe de formare pentru a pregăti profesioniști în domeniu. Acest lucru devine și mai problematic în contextul apariției bicicletelor electrice, care necesită o întreținere mai complexă.

Care e infrastructura pentru bicicliști în orașele din România?

Deși există câteva piste pentru biciclete în marile orașe, acestea sunt insuficiente, iar multe orașe nu au încă infrastructura necesară pentru a sprijini o utilizare frecventă a bicicletelor. Totuși, există planuri pentru extinderea acestei infrastructuri, iar unii orașe europene sunt deja un exemplu de urmat, prin crearea de artere dedicate bicicliștilor.

„Sunt câteva oraşe europene, care încep să închidă tot mai multe artere pentru ciclişti. Este o iniţiativă pe care o aşteptăm şi în Bucureşti. Sunt foarte mulţi dornici să meargă cu bicicleta din nordul în sudul oraşului“, mai adaugă Mircea Rasovan.