• Lanţul american Wendy’s şi-a anunţat venirea în România în sistem de franciză.
  • Reţeaua de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei româneşti de restaurante, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 18%.
  • 20-25% din încasările din piaţa de restaurante merg către localurile de tip fast-food care atrag atenţia şi altor jucători.

Piața de fast-food din România este în plină transformare. Branduri internaționale de renume își îndreaptă atenția către țara noastră și promit o diversificare fără precedent a ofertei culinare rapide.

Hesburger, gigantul finlandez, a făcut deja primul pas și a deschis un restaurant în Râmnicu Vâlcea. Cu planuri ambițioase de a investi 8 milioane de euro în primul an și de a deschide 10 locații noi, inclusiv în București, Hesburger marchează începutul unei noi ere pentru piața locală.

Cum arată piața restaurantelor fast-food din România?

Reţeaua de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei româneşti de restaurante, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 18%, mult peste inflaţie. KFC, al doilea cel mai mare actor din domeniu, a postat o creştere de 12%. Chiar mai alert au avansat vânzările Taco Bell (21%) şi Amrest Food, companie care operează nouă restaurante Burger King (20%), alţi doi jucători din piaţa extrem de efervescentă a fast-foodului românesc, conform unei analize ZF.

Citește și

  • Acțiunile Nvidia au un plus de aproximativ 160% de la începutul lui 2024
  • Discursul lui Jerome Powell: Suntem mai încrezători că inflația se duce spre 2%
  • Alegeri prezidențiale SUA: Donald Trump îl alege pe JD Vance pentru funcția de vicepreședinte
  • Titlurile zilei

    CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
    NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
    FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
    FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
    LOEWE FURĂ PRADA
    ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

    Și brandurile locale prind tot mai multă popularitate. Reţeaua de shaormerii autohtone Dristor Kebap a ajuns la vânzări de 45 mil. lei după o creştere de 26%, în timp ce lanţul So­cului Kebap şi-a majorat cifra de afaceri cu 52% anul trecut versus 2022. Iar acestea sunt doar două exemple de afaceri ro­mâneşti care cresc precum Făt-Frumos pe o piaţă în plină dez­voltare. Un altul este reţeaua de restau­rante cu servire rapidă Mesopotamia.

    Cum cheltuie românii banii pe mâncare?

    Din totalul de circa 20 mld. lei cât cheltuie românii în restaurante, 4-5 mld. lei ajung, conform estimărilor ZF, în conturile reţelelor de fast-food internaţionale şi locale. În estimări nu sunt integrate şi încasările din segmentul cafenele şi baruri.

    În aceste condiţii, lanţul american de fast-food Wendy’s intră pe piaţa locală în sistem de franciză, potrivit unui anunţ făcut de companie şi preluat de presa internaţională.

    Primele restaurante locale ar urma să fie deschise în 2025, în următorul deceniu fiind plănuite 50 de unităţi în România, scrie Nation’s Restaurant News.

    Aceasta este doar cea mai nouă intrare şi vine la mai puţin de doi ani după ce americanii de la Popeyes au deschis primele restaurante pe plan autohton, tot în franciză.

    Înainte de Popeyes, ultimul nume mare care a venit în România a fost Burger King, în 2019. În cazul său a fost vorba de o revenire după un deceniu aproape de pauză. Taco Bell a intrat local în 2017.

    Doar opt dintre cele mai puternice 20 de lanţuri de fast-food din SUA (patria-mamă a fast-food-ului) sunt prezente sau urmează să fie prezente pe piaţa din România, în frunte cu Subway, Taco Bell şi McDonald’s, arată o analiză ZF pe baza datelor QSR Magazine. Lipsesc însă Chick-Fil-A,  Chipotle, Sonic Drive in,  Arby’s sau Papa Johns.