Oricâtă susținere militară ar primi de la Casa Albă, România nu va avea stabilitate fără o armată de… investitori. Deși semnele crizei economice sunt tot mai vizibile, nu l-am auzit pe președintele Klaus Iohannis să ridice problema investițiilor, la întâlnirea cu vicepreședintele Statelor Unite, Kamala Harris.

Potențialul în business este uriaș pentru România, în relația cu Statele Unite. În prezent, potrivit topului Fortune Global 500, doar șase din cele mai puternice companii americane fac business în România. Sunt investiții care au cumulat un sold de 6,2 miliarde de euro într-un singur an. Vorbim de branduri ca Ford, IMB, Coca Cola sau McDonalds.

Totuși, cele mai mari 10 companii au afaceri de peste 1.500 de miliarde de dolari în Statele Unite, de peste 17 ori mai mult decât primele zece companii din România. Cum putem folosi prietenia cu Statele Unite în dezvoltarea noastră ca țară, am discutat cu Cristian Hostiuc, director editorial la Ziarul Financiar.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“În primul rând, trebuie să fim realiști. Noi am intrat într-o perioadă de scădere economică, care a venit din trimestrul 3 și 4 al anului trecut și care acum este accentuată de acest război din Ucraina. Deci noi suntem într-o perioadă de, ca să spun într-un mod pozitiv, scădere a creșterii economice, dar tare mi-e teamă că vom ajunge pe o scădere economică. Este un tren la care, pe termen scurt, adică de azi pe mâine, nu ne putem opune.

Exact cum nu putem chestiona sau controla evoluția prețurilor la petrol, gaze, grâu acum, o problemă extrem de spinoasă, sau alte materii prime. Nimeni din această lume nu poate controla acest lucru.

Ce putem face este să încercăm să discutăm cu investitorii, să atragem investiții, în special investiții străine pentru ca ulterior să vină și investițiile românești. Adică, dacă cerem baze militare americane sau NATO aici în România, să cerem și investiții. Cred că este lucrul pe care Guvernul de la noi, președintele Iohannis poate să îl facă.”, a declarat Cristian Hostiuc, director editorial la Ziarul Financiar.