- Reducerile Tesla afectează dramatic profiturile companiei.
- Profitul Tesla a scăzut cu 24% faţă de anul trecut, la 2,5 miliarde de dolari.
- Elon Musk nu renunţă la noua strategie.
Tesla şi-a dezamăgit acţionarii pe 19 aprilie, când a dezvăluit modul în care reducerile sale agresive de preţuri au afectat activitatea companiei, raportează Insider, citat de ZF.
Constructorul auto a început să reducă preţul SUV-ului Model Y şi al sedanului Model 3 în ianuarie – iar ultimul său raport privind câştigurile a arătat că marjele de profit au scăzut dramatic în ultimul trimestru.
Într-o convorbire cu investitorii, CEO-ul Elon Musk a lăsat să se înţeleagă că va continua strategia în încercarea de a atrage clienţii mărcilor auto tradiţional şi ai rivalilor EV.
Însă analiştii au avertizat că Tesla ar putea fi nevoită să îşi sacrifice situaţia financiară pe termen scurt pentru a-şi creşte cota de piaţă. Cu toate acestea, anumite voci susţin că încă este prea devreme de spus cu certitudine dacă noua strategie a lui Musk va lucra în dezavantajul companiei.
Tesla a redus preţurile de şase ori în acest an.
Preţul modelului 3 entry-level a coborât sub 40.000 de dolari, faţă de 62.990 de dolari, preţ înregistrat la începutul anului. Modelele S şi X sunt, de asemenea, cu 20% mai ieftine decât erau la începutul anului 2023, chiar şi după ce Tesla a majorat joi preţurile în SUA.
Dar aceste reduceri au mâncat din marjele de profit ale Tesla. În raportul de miercuri, compania a dezvăluit că profitul său a scăzut cu 24% faţă de anul trecut, la puţin peste 2,5 miliarde de dolari.
Acţiunile au scăzut cu aproape 10% la închiderea pieţei de joi, compania pierzând în jur de 56 de miliarde de dolari din evaluarea de piaţă – o cifră mai mare decât capitalizarea de piaţă a Ford.
În apelul de miercuri privind rezultatele, Musk le-a spus investitorilor că, în pofida tuturor greutăţilor economice, compania va pune creşterea vânzărilor mai presus de profit.
Dorinţa lui Musk de a urmări o strategie care afectează profiturile sugerează că CEO-ul ar putea să se orienteze către o piaţă ocupată de producătorii auto tradiţionali. Ford a fost unul dintre singurii producători auto tradiţionali care a răspuns reducerilor Tesla în ianuarie, scăzând preţul Mustang Mach-E, dar nu a mai făcut reduceri suplimentare.
Prin reducerea drastică a preţurilor şi reducerea agresivă a costurilor, Tesla alege să sufere pierderi de profit pe termen scurt în schimbul creşterii cotei sale de piaţă pe termen lung. Totuşi, pentru ca liderii Tesla să stabilească eficienţa noilor măsuri, analiştii sunt de părere că peste deciziile în cauză trebuie să treacă un anumit timp.