• Proiectul E-facturare a fost demarat live în 1 octombrie 2021
  • Prin asta, statul vrea creşterea gradului de colectare a TVA
  • România pirede anual 6,5 – 7 mld. euro din sumele neîncasate de TVA

Statul român complică lucrurile în relația cu mediul de business, spun cei de la NextUp, companie de soft uri de business. Mai exact, raportarile e-Factura si SAF-T, care includ date stufoase despre business-uri și sunt obligatorii pentru firme, sunt o încercare de digitalizare, chiar dacă pare un progres făcut de stat.

Digitalizarea propusă de stat este o muncă în plus și birocratică, în loc să simplifice lucrurile pentru antreprenori și angajați, spun reprezentanții companiei.

Despre cele două sisteme, dar și ce ce presupune fiecare raportare pentru firme, am discutat cu Roxana Epure, antreprenor si proprietar NextUp.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Impactul la nivel de business este unul de timp consumat în plus pentru niște raportări către instituțiile statului pentru că și această e-Factură și acea declarație nouă SAF-T sunt, de fapt, niște raportări de informații detaliate către instituțiile statului sub o formă super specifică. Voiam doar să lămuresc că acea e-Factură nu este o factură electronică, ea este, de fapt, un alt raport către instituțiile statului. Pentru că, de fapt, această e-Factură este o altă metodă de a încărca datele de pe factura pe care contribuabilii o emit către instituțiile statului într-un spațiu virtual dedicat.”, a declarat Roxana Epure, antreprenor si proprietar NextUp.