România are cele mai mari rate de adoptare a plăţilor cu telefonul mobil la nivelul celor opt pieţe din Europa Centrală şi de Est (CEE) incluse în studiul Visa Mobile Payments 2022, 7 din 10 români folosind mobilul pentru cumpărături şi plăţi online.
În acelaşi timp ce 1 din 3 români plăteşte cu telefonul în magazine.
Potrivit studiului, 83% dintre consumatorii români caută produse şi servicii de pe telefon, 79% dintre aceştia comandă bunuri sau servicii folosind dispozitivele mobile şi 81% le plătesc tot prin intermediul acestor dispozitive.
Românii apreciază cumpărăturile online cu telefonul în principal pentru rapiditate (56%) şi confort (54%), fiind cel mai probabil să folosească telefoanele pentru a plăti online în comparaţie cu alţi consumatori din regiunea CEE.
În acest context, românii şi-au adăugat cardul cu precădere în aplicaţii de livrare de mâncare (46%), transport (39%), călătorii (35%), platforme de streaming (35%). Studiul mai arată că 82% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani şi-au adăugat cardurile bancare în cel puţin o aplicaţie mobilă, aceasta fiind cea mai mare rată de utilizare a acestei metode în rândul tinerilor din regiune, urmaţi de slovaci (80%) şi de unguri (76%).
În ceea ce priveşte Crăciunul şi Anul Nou, 28% dintre consumatorii din România intenţionează să realizeze plăţi cu telefonul mobil online şi în magazine atunci când îşi vor face cumpărăturile de sezon. Potrivit estimărilor, aceasta înseamnă că peste 4 milioane de consumatori din cei peste 14 milioane de utilizatori de internet din România vor plăti prin intermediul dispozitivelor mobile în perioada sărbătorilor de iarnă.
Printre românii care folosesc un portofel virtual, sunt mulţi care folosesc cardul de plastic doar o dată pe lună sau mai rar (15%). Cu doar zece ani în urmă, folosirea telefonului mobil pentru plăţi părea un vis îndepărtat, însă azi, mulţi consumatori sunt la curent cu o astfel de metodă de plată, iar 68% dintre români pot indica cel puţin un serviciu de plăţi mobile.