• Ministerele din România gestionează un număr mare de agenții și instituții care suprasolicită bugetul și împiedică reformele.
  • Fiecare agenție are propriul buget, cheltuieli și resurse, generează confuzie și crează o birocrație costisitoare.
  • Este necesar ca aceste structuri să fie reevaluate, comasate sau desființate pentru a eficientiza administrația publică.

Statul este supradimensionat, iar cetățeanul sufocat. Ministerele din România gestionează zeci de agenții și unități care greunează bugetul și blochează reformele. Ministerele Afacerilor Interne, Educației, Agriculturii, Apărării și Justiției sunt doar câteva dintre cele care administrează un număr mare de instituții. Fiecare agenție sau instituție are propriul buget, cheltuieli și povară pentru stat.

Structura statului român creează un labirint birocratic. Ministerele își împrăștie responsabilitățile în zeci de agenții, unități și instituții. Aceste entități generează confuzie și apasă bugetul public.

ZF analizează cinci ministere

ZF analizează cinci ministere, fiecare cu un număr mare de agenții și instituții subordonate. De exemplu, Ministerul Afacerilor Interne are 20 de agenții și instituții în subordine. Ministerul Educației, cu o rețea extinsă de structuri subordonate, are mai mult de 20 de agenții, multe dintre ele necunoscute publicului.

Titlurile zilei

CE URMEAZĂ PENTRU TIKTOK?
ROXANA CHIRIȚOIU MERGE LA DAVOS
CE SE ALEGE DE ENERGIE?
BM REDUCE PROGNOZA PENTRU ROMÂNIA
LOEWE ADUCE CRAFTED WORLD LA TOKYO
NOBU BEACH INN AJUNGE ÎN BARBUDA

Aceeași situație se repetă la toate ministerele analizate, creând un monstru birocratic greu de gestionat. În loc să simplifice procesele, statul adaugă complexitate, blocând reformele. Este necesar ca aceste structuri să fie evaluate, comasate sau desființate unde este cazul. Bugetele sunt mari, eficiența este scăzută, iar birocrația paralizează statul. Reformele reale încep cu o organigramă mai suplă.