Piaţa de fashion online din România va depăşi pragul de 1 miliard de dolari până la finalul anului 2021, arată raportul „The Next Frontier: cele mai promiţătoare pieţe pentru liderii emergenţi ai comerţului electronic în 2021 şi nu numai”, al fintech-ului PayU.
Raportul realizat de PayU analizează cheltuielile efectuate de consumatori în mediul online în 19 ţări, de pe cinci continente, pentru patru sectoare de comerţ electronic unde s-au inregistrat cele mai rapide creşteri: frumuseţe şi cosmetice, produse digitale, modă şi galanterie şi educaţie.
”Nu a fost niciodată un moment mai bun pentru a activa în comerţul online. O serie de factori, precum trecerea accelerată la cumpărăturile online, rata crescută de penetrare a dispozitivelor mobile, nivelul crescut de acces la internet şi incluziunea financiară în creştere, determină consumatorii să cumpere online, în timp ce noile reglementări şi inovaţii sporesc, în continuare, securitatea plăţilor pentru consumatori. Acest context oferă o oportunitate de creştere fără precedent a comerţului online pentru comercianţii din întreaga lume. O mare parte din această oportunitate se află şi în regiunile geografice în care operăm,” a declart Mario Shiliashki, CEO, PayU Global Payments.
Într-o perioadă în care pandemia de COVID-19 a produs întreruperi importante în activităţile economice, comerţul online a susţinut vânzările pentru comercianţi şi le-a oferit consumatorilor o importantă alternativă pentru a-şi procura produsele esenţiale vieţii de zi cu zi. În acest context, al pandemiei de COVID 19, pentru mai multe pieţe, schimbarea guvernamentală concentrată către o mai mare digitalizare a economiei reprezintă un real ajutor, mai ales că unul dintre pilonii cheie ai acestui moment este comerţul online.
„Ne aşteptăm ca până la finele lui 2021 bugetul pentru cumpărăturile online în categoria fashion să crească cu 75%, trecând pentru prima dată de 1 miliard de dolari. De asemenea, veniturile vor avea o creştere anuală de 10% în perioada 2021 – 2025, ajungând astfel la un volum de piaţă de 1,6 miliarde de dolari până la finalul anului 2025”, a completat Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România
PayU este divizia fintech şi plăţi online a Prosus, un grup global din domeniul online şi unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume. PayU este principalul furnizor de servicii de plată online în 50 de pieţe cu creştere accelerată, cu investiţii în valoare totală de peste 1 miliard de dolari până în prezent.