Din noul centru comercial care se deschide la periferia Moscovei lipsesc cu desăvârșire brandurile vestice care sunt înlocuite acum de afacerile rusești, scrie Reuters.

În urma deciziei Moscovei de a invada Ucraina la sfârșitul lunii februarie, mărcile internaționale de modă, începând de la cele cu articole sportive precum Adidas până la cele elegante precum Zara au întrerupt operațiunile în Rusia.

Cu toate acestea, rușii nu par afectați de lipsa magazinelor. O clientă, Irina Stakhanova, a spus: “Mi-a plăcut foarte mult doar H&M și încă unul de care nu-mi amintesc. Nu am nevoie de lucruri străine, am nevoie doar de ceva care să mi se potrivească și să arate bine”, scrie Reuters.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

De asemenea, pe cele mai populare străzi comerciale ale capitalei Rusiei ies acum în evidență magazinele închise ale mărcilor occidentale de lux. Magazinul universal TsUM, deținut de grupul rus de produse de lux Mercury, este unul dintre ultimele locuri unde rușii pot pune mâna pe articole de lux autentice provenite de la companiile internaționale.

Confrom Reuters, deși magazinele Chanel sunt închise, marca are un punct de vânzare în interiorul TsUM unde sunt expuse o mână de ceasuri, ultimele rămase. Chanel, la fel ca multe alte branduri, la începutul lunii martie a declarat că își întrerupe activitatea în Rusia din cauza „preocupărilor tot mai mari cu privire la situația actuală”.

Unele companii care vor fi prezente în centrul comercial s-au ferit de publicitate de teamă că atragerea atenției asupra lor le poate plasa pe o listă de sancțiuni.

Restaurantul McDonald’s ar fi trebuit să se deschidă în noul mall așa cum fusese stabilit înainte de conflictul din Ucraina, dar retragerea ulterioară a companiei din Rusia a făcut acest lucru imposibil. Singurul lanț alimentar străin prezent până acum este KFC, deținut de Yum Brands Inc (YUM.N) .

Yum a întrerupt investițiile în Rusia și a suspendat operațiunile celor 70 de restaurante deținute de compania KFC acolo, dar 1.000 de magazine KFC din Rusia sunt conduse independent, asupra cărora Yum deține control limitat.

Conform Reuters, clienții au declarat că unele închideri, cum ar fi cea de echipamente sportive Decathlon, își fac simțită lipsa, dar că se vor adapta noii situații.

„Este păcat, desigur”, a declarat un client Decathlon, pentru Reuters: “La naiba cu sancțiunile. Oamenii și-au pierdut locurile de muncă, inclusiv eu. Dar totul este în regulă, totul va merge bine. Pleacă în Rusia”.