- Hipermarketurile, supermarketurile și comerțul tradițional pierd cotă de piață, iar proximitatea modernă și cash&carry stagnează, scrie ZF.
- Discounterii câștigă teren prin prețuri mici și oferte limitate, dominate de mărcile proprii.
- Online-ul crește lent, preferat pentru comoditate, dar prețul rămâne principalul criteriu pentru români.
O analiză a pieței de comerț alimentar din primele șase luni arată schimbări importante între canalele de vânzare, conform ZF.
Advertisment
Hipermarketurile și supermarketurile moderne pierd teren, iar comerțul tradițional scade. În schimb, discounterii câștigă tot mai mult, datorită prețurilor mici și ofertei reduse, dominată de mărcile proprii.
Discounterii câștigă și online-ul crește lent
Vânzările online cresc, dar într-un ritm lent și are ca principal avantaj comoditatea, pe care mulți clienți o preferă proximității moderne.
Titlurile zilei
Pentru prima dată, segmentul de proximitate modernă nu își majorează cota de piață, iar cash&carry stagnează. Astfel, doar două dintre cele opt categorii de magazine analizate de YouGov înregistrează creșteri de cotă de piață și confirmă că pentru români criteriul decisiv la cumpărături rămâne prețul.