- Renault Group raportează o creștere globală a vânzărilor cu 1,3% în primul semestru 2025, cu performanțe bune în Europa, unde vânzările cresc cu 5,4%, scrie ZF.
- Marca Dacia își consolidează poziția în Europa, cu modele precum Sandero și Duster, dar și o creștere semnificativă a vehiculelor electrificate și hibride.
- Renault se concentrează pe segmente profitabile și lansează noi modele electrice accesibile, cu Renault 5 E-Tech lider în segmentul B-EV și pregătește 7 lansări noi în a doua parte a anului.
Renault Group raportează o creștere globală de 1,3% a vânzărilor în primul semestru al anului 2025 și ajunge la aproape 1,17 milioane de vehicule, conform ZF.
Advertisment
În Europa, vânzările cresc cu 5,4%, în timp ce piața generală scade cu 1%. Marca Dacia înregistrează o creștere de 1,1% în Europa, cu 308.957 unități vândute și o cotă de piață de 4,5%.
Dacia domină piața cu Sandero și Duster și accelerează electrificarea
Modelul Sandero rămâne cel mai vândut autoturism în Europa, dar scade cu aproape 8%, iar Duster, cel mai vândut SUV către persoane fizice, scade cu 4,5%. Spring, automobilul electric accesibil, crește livrările cu 62,5%, iar Bigster atrage clienți noi și 80% provin de la concurență. Dacia accelerează tranziția către vehicule electrificate, acestea reprezintă 23,5% din vânzări, cu un avans semnificativ al modelelor hibride.
Titlurile zilei
Renault se concentrează pe segmente profitabile, cu peste 56% din vânzări către persoane fizice și valori reziduale superioare concurenței. Pe segmentul electric, Renault 5 E-Tech devine lider european în categoria B-EV, cu aproape 49.000 de unități vândute. Grupul pregătește lansarea a șapte modele noi în a doua jumătate a anului, inclusiv versiuni electrice mai accesibile pentru a stimula adoptarea vehiculelor cu emisii reduse.