- România e în cea mai bună perioadă economică, în ciuda pandemiei și a războiului; mediul de afaceri găsește soluții să continue.
- Creditele de investiții sunt în creștere, cu un portofoliu de 3 ori mai mare față de anul trecut, spune Daniliuc la conferința ZF IMM ’25.
- Educația antreprenorială și leadershipul axat pe valoare adăugată sunt chei pentru dezvoltarea IMM-urilor.
România e în cea mai bună perioadă economică, deşi a fost un context dificil în ultimii ani, cu pandemie, cu un conflict militar. Totuşi s-au găsit soluţii pentru ca mediul de business să continue, spune Felix Daniliuc, Director Executiv, Departament IMM, BRD Groupe Société Générale în cadrul conferinţei ZF IMM ’25: IMMprevizibil.
Advertisment
Ce spune el, pentru F IMM ’25: IMMprevizibil?
„Vedem mai multe credite de investiţii în ultima vreme. La final de ianuarie aveam un pipeline de 3 ori mai mare decât anul trecut şi 60% sunt credite de investiţii, pentru unităţi de producţie, logistică, comerţ. Vedem creşteri cam pe toate sectoarele, inclusiv în agricultură, în ciuda problemelor, a contextului climatic. Există determinare de a continua în agribusiness. Cred că e cea mai bună perioadă prin care a trecut economia. A fost un context dificil, cu o pandemie, cu un conflict militar, dar totuşi s=au găsit soluţii pentru ca mediul de business să continue”, spune el.
Ce mai spune el, în cadrul conferinței?
- E o sumă de factori care au dus la salturi calitative în companii, în cunoştinţele firmelor, care dau acum înapoi altor antreprenori. Trebuie să fim pregătiţi.
- Programele de educaţie, de dezvoltare a IMM-urilor, au un rol foarte important în creşterea pieţei. Avem 2000 de companii pe care vrem să le creştem.
- Dezvoltarea unei companii ţine mult de viziunea fondatorului, de domeniu, de contextul macro, dar la final, cel mai important, este să creezi valoare adăugată. Pentru companie, pentru echipă, pentru comunitate. Asta e rolul unui lider. E bine când un CEO, un lider, poate intra pe teren, ca un antrenor, să fie cu jucătorii pentru a face reglajele care se impun.
- Afacerile au crescut în ultimii ani pentru că a crescut şi inflaţia. După pandemie creşterea a fost influenţată şi de inflaţie. Asta e una din provocări, alături de concurenţa neloială, neîncasarea facturilor la timp. Şi ele joacă un rol în creşterea afacerilor.
- IMM Invest a susţinut puternic dezvoltarea afacerilor mici şi mijlocii.
- Şi noi contribuim la creşterea acestui segment, prin toate programele pe care le-am făcut, prin turneele pe care le-am făcut în ţară pentru ca antreprenorii să afle despre trenduri, modele.