Facebook începe să trimită notificări utilizatorilor pentru a-i avertiza că în curând nu vor mai fi afişate date privind opiniile politice, orientarea religioasă, orientarea sexuală (“interesat de”) şi adresa privată.

Facebook va elimina cele 4 câmpuri de informaţii din profilurile membrilor începând cu 1 decembrie.

Facebook a inclus aceste secţiuni încă de la lansarea platformei, dar se pare că preocupările legate de confidenţialitate au determinat compania să reducă numărul de identificatori de browser.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În lipsa unui comunicat oficial din partea Meta, site-ul Techcrunch a obţinut o declaraţie din partea purtătorului de cuvânt al gigantului american: “Ca parte a eforturilor noastre de a face Facebook mai uşor de utilizat, eliminăm câteva câmpuri de profil: <interesat de>, <opinii religioase>, <opinii politice> şi <adresă>. Trimitem notificări persoanelor care au completat aceste câmpuri, informându-le că vor fi eliminate. Această modificare nu afectează capacitatea nimănui de a împărtăşi informaţii despre sine în altă parte sau pe Facebook”.

Schimbarea a fost observată pentru prima dată de consultantul Matt Navarra, care a postat pe Twitter o captură de ecran a notificării pe care a primit-o.

Notificarea indică faptul că alte informaţii vor rămâne pe profiluri, alături de datele, dacă sunt completate, ale adresei de e-mail şi ale numărului de telefon, care pot fi în continuare etichetate cu opţiunea “doar eu” în câmpul de vizibilitate.

Datele care vor fi eliminate nu sunt prezente pe platformele concurente, cum ar fi Twitter sau TikTok, care se concentrează în schimb pe biografii mai simple, lipsite de detalii specifice.

Vestea vine într-un moment greu pentru toate marile companii de tehnologie din SUA şi în special pentru Meta, care în ultimele zile a anunţat concedierea a aproximativ 11.000 de angajaţi, adică 13% din forţa sa de muncă, cea mai mare reducere de personal din istoria reţelei de socializare.