• Dorinel Umbrărescu, „regele asfaltului”, se arată interesat să cumpere combinatul siderurgic Liberty Galați, deținut de Sanjeev Gupta, scrie BM.
  • Liberty Galați are datorii de aproximativ 1 miliard de euro, jumătate fiind creanțe ale statului român (EximBank și ANAF).
  • Umbrărescu deține deja Oțelul Roșu, unde investește 300 de milioane de euro și creează peste 600 de locuri de muncă, planificând producție de oțel beton pentru infrastructură.

Dorinel Umbrărescu, „regele asfaltului”, vizează Liberty Galați

Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, proprietarul celui mai mare grup românesc de construcții, se arată interesat să preia combinatul siderurgic Liberty Galați, deținut de magnatul indian Sanjeev Gupta. Informația este confirmată de Remus Borza, administratorul planului de restructurare financiară.

Discuții în desfășurare cu investitori români

Remus Borza precizează că poartă discuții preponderent cu companii românești pentru salvarea combinatului. Printre potențialii cumpărători se află Dorinel Umbrărescu. În paralel, există contacte și cu firme din Germania, Italia și Spania pentru un contract de tolling.

Datorii de un miliard de euro

Liberty Galați se află în concordat preventiv, cu datorii de aproximativ un miliard de euro. Statul român are de recuperat aproape jumătate din sumă: 300 de milioane de euro prin EximBank și circa 200 de milioane de euro către ANAF.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Legături anterioare între Umbrărescu și Gupta

Umbrărescu și Gupta au mai făcut afaceri. În 2020, Gupta a cumpărat Banca Română de Credite și Investiții (BRCI) de la Umbrărescu, preluând și împrumuturi subordonate de 35 de milioane de lei.

Experiența lui Umbrărescu în siderurgie

Dorinel Umbrărescu deține deja combinatul Oțelul Roșu, cumpărat anul trecut prin Eco Wind Power. Grupul UMB investește aici 300 de milioane de euro, cu planuri de creare a 600 de locuri de muncă și producție de oțel beton pentru infrastructura rutieră din România.