Timişoara va fi primul producător de baterii şi sisteme pentru maşini electrice în urma unor investiţii de 200 mil. euro. Grupul german Dräxlmaier are în România circa 14.000 de angajaţi.
Valoarea investiţiei este anunţată la câteva luni distanţă de anunţul celor de la Ford care au anunţat că din 2024 la Craiova va fi produs primul automobil electric din România.
Prin investiţia companiei Dräxlmaier, de 200 de milioane de euro în următorii şase ani în e-mobilitate, Timişoara se poziţionează ca un jucător important pe piaţa naţională şi europeană a tehnologiilor verzi.
„Timişoara va produce baterii pentru automobile electrice din întreaga lume. Prin investiţia Companiei Dräxlmaier, de 200 de milioane de euro în următorii şase ani în e-mobilitate, pe care am avut bucuria să o anunţăm astăzi, oraşul nostru se poziţionează ca un jucător important pe piaţa naţională şi europeană a tehnologiilor verzi. Sper ca această investiţie să atragă după sine şi alte proiecte în acest domeniu, dar şi forţă de muncă înalt calificată pentru cele 1000 de locuri de muncă pe care compania germană le va crea în Timişoara”, a scris pe facebook Dominic Fritz, primarul municipiului Timişoara.
Dräxlmaier Timişoara a anunţat la finalul anului trecut că dezvoltă producţia pentru componente E-mobility după un anunţ iniţial lansat în februarie 2020.
Dräxlmaier a deschis în septembrie 2019, în Thailanda, o nouă fabrică de baterii pentru maşinile plug-in hybrid ale BMW. În plus, în mai anul trecut compania germană a demarat producţia în apropiere de Stuttgart a sistemului de baterii pentru Porsche Taycan, primul automobil sport electric de la Porsche.
Lisa Dräxlmaier Autopart România a solicitat Primăriei Timişoara la începutul anului trecut acordul pentru realizarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru extinderea zonei industriale din oraş. Compania deţine în Timişoara un teren de 130.000 mp pentru care are un plan de dezvoltare pe o perioadă de 15 ani.
Complexul gândit de arhitecţii Dräxlmaier va cuprinde cinci clădiri de producţie concentrate în jurul unei clădiri-nucleu – care va fi una modernă, de birouri, cu spaţii sociale şi laboratoare de cercetare.
Spaţiile de producţie vor avea o suprafaţă estimată de aproximativ 35.000 mp, în timp ce birourile vor avea o suprafaţă de 16.000 mp.
Compania investeşte în tehnologie modernă şi va realiza componente electronice şi baterii de înaltă tensiune pentru automobile electrice.
Echipamente de producţie de ultimă generaţie vor fi folosite în Dräxlmaier Timişoara pentru o serie de proiecte inovative în domeniul E-mobility. Profilul fabricii se adaptează astfel cerinţelor moderne ale industriei auto şi ale clienţilor premium. Realizarea de componente individuale pentru stocarea de înaltă tensiune şi de sisteme de baterii pentru automobile electrice fac parte din planurile de transformare a fabricii, compania fiind prezentă în Timişoara de 20 de ani.
„Cu sistemele noastre de baterii din segmentul E-mobility, sprijinim producătorii de automobile pentru a face mobilitatea viitorului şi mai sigură, mai confortabilă şi mai durabilă. Fabrica va cunoaşte mai multe etape de dezvoltare în următorii ani. Vom implementa o serie de noi proiecte pentru automobilele electrice. Portofoliul de produse, tehnologia şi procesele de producţie din fabrică se vor schimba”, spune Dr. Alexander Schubel, Directorul General Operations al Dräxlmaier Timişoara.
În 2021, vor fi implementate procese noi de producţie: robotică, echipamente de testare de înaltă tensiune, linii de asamblare automatizate şi tehnologie pentru realizarea bateriilor.
„Noile echipamente complexe presupun şi noi metode de lucru: analiza de date în timp real, mai multe decizii bazate pe tehnologie. Motorul acestei dezvoltări este echipa noastră. La fel ca şi până în prezent, ne dorim să avem în continuare în fabrică cei mai buni specialişti pasionaţi de tehnologie, IT şi automatizare”, precizează Directorul General Operations, Dr. Alexander Schubel.
Dräxlmaier produce în fabricile din România cablaje electrice, componente electrice şi electronice, cablaje de înaltă tensiune, interioare (cockpit), console centrale şi panouri de uşi. Germanii produc în fabricile locale sisteme electrice şi electronice, interioare de lux şi sisteme de bord pentru mărci premium din industria de profil, precum BMW, Jaguar, Mercedes-Benz sau Maserati.
Dräxlmaier a venit în România în anul 1992, la scurt timp după ce a deschis fabrici în Cehia şi Ungaria. După deschiderea uzinei din Piteşti (Lisa Dräxlmaier Autopart România), grupul german a început producţia şase ani mai târziu în Satu Mare şi Timişoara, în anul 2000 a urmat uzina din Braşov, iar în 2003 cea de la Hunedoara.